Livet som Mamma

Mamma Sara

Har sitter man nu hemma i lagenheten utan barn och funderar over vad man kan gora? Sa mycket tid, men sa lite att gora. Nar Mia och Tova inte ar har sa inser man plotsligt hur mycket tid de faktiskt tar upp av ens dag. Allt man gor ar ju for de sma liven.. tvattar deras klader, lagar deras mat, stadar upp efter dem, och saklart pussar och kramar dem.. alskar dem over allt annat.
Sa nar man nu inte har dem nara sa kanns det lite tomt. Skont ar det ju med pa ett satt. Men det ar nastan som man har glomt bort hur det ar att bara vara Sara. Den man var innan man fick barn. Nar man inte var mamma. Ar den sa? Att man ar nagon annan nu? Mamma Sara..

Jag har traffat en ny van- mamma Malin. Eller bara Malin later battre! :) Jattekul har vi tillsammans och kanns som vi har varit vanner lange, lange. Lustigt att man kan kanna sa ibland att det bara gar att vara sig sjalv. Utan att bli domd eller stirrad pa. Kanns som jag kan grata i hennes famn och anda vara en stark manniska.

Nu ska jag aka och traffa en och annan mamma pa svenska mammor traff.  Hemskt och himla mycket mammor i mitt liv nu.. men visst ar det harligt!! Att vara Mamma Sara.. xxx


Kommentarer
Postat av: Malin Ahlin

Jag tycker om dig okså och är så himmla glad över att vi träffats och funnit varandra. Vi måste fortsätta och ses mycket stor kram malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback