Vecka 33- regniga hosten ar har

Sondag

Nar Henry vakande kl 11 (ja han far sova sa lange!) sa ville han bara vara hemma och slappa.. visst det ar val ok om man bara far slappa men det brukar inte vara sa med en 1aring och en 2aring. Och dessutom om man varit uppe sen kl 6 sa kanns det liksom lite trist efter ett tag. Tillslut overtalade jag Henry att aka till Brent X och shoppa.
Sen kom Elinor hem till oss och vi hade det trevligt och snacka massa skit om allt och inget!

Lordag morron
Joda, det ar klart att Mia fick for sig att vakna vid 6 idag nar man ar ledig och kan sova lite langre! Sa har sitter man nu med en kaffe (v starkt) i handen och vantar pa att solen ska ga upp.

Snart ska man ta hand om 4 ungar i nagra timmar nar Henry aker pa ett jobb till Chelmsford. Vad tror ni om Sharktale?
Nar Henry kom hem sa beslot vi oss for att aka hem till Malin och Rakel som var ensamna hemma. Alla barnen och vi! Det var helt ok, over all forvantan. Barnen at fiskpinnar och klyftpotatis och var snalla.

Fredag
Jag ringde till sjukhuset idag for att kolla om urinprovet hade lamnats in ok. Och det hade det. De holl pa att kolla upp det nar jag ringde, sa jag kanske kan ringa dem pa mandag och kolla svaret. Nu kommer det sakert inte vara nagot fel pa det eftersom jag har gatt igenom sa himla mycket for att fa det testat. Men som sagt, battre att ta det sakra fore det osakra.

Nar jag kom till dagis idag och skulle hamta flickorna sa var Melissa dar sa vi kunde fa skjuts! Toppen.. Sa hyvade in allt i bilen, men sedan sa ramlade Tova ut ur bilen. Rakt ner pa trottoar kankten ramlade hon och slog sitt lilla huvud. Usch det var riktigt laskigt! Men hon verkade ok igar kvall.. at bra och spydde inte, verkade allmant glad och sadar.. Phew!

Sedan fick vi besok av Elinor som kom och tittade pa Big Brother finalen med oss.

Torsdag
Idag gjorde vi ett nytt ryck till Barnet Hospital for att lamna in Mias kisseprov. Japp, hon var jatte duktig och kissade ratt ner i roret (bara lite overtalning att hon fick kopa vad hon ville i affaren om hon gjorde det:). Sa nu ar det inlamnat, men jag tanker inte ropa hej innan jag far svaret. Man vet ju inte det kan ju ha varit nat annat som var fel med det denna gangen!

Mia och Tova ar sa sota.. sarskilt storasyster Mia som alltid tar hand om sin lillasyster
92801-12


Tisdag
Ja, sa var det tisdag. Blev jobbigt arg idag nar jag ringde till sjukhuset och skulle kolla upp Mias urinprov. Nej, eftersom det inte fanns ett namn pa sjalva burken (fast den lag i en pase med Mias namn etc.) sa hade de slangt hela alltet! Grrrr! Alltsa hur sjukt kan det bli. Nu sa maste jag gora ett nytt imorgon och lamna in och sedan ska det ta typ en vecka innan man far svar. Under tiden ska min 2ariga dotter ga omkring med urinvagsinfektion??

Idag var Henry inne i stan pa jobb intervju och sa hade vi lunch tillsammans. Det var mysigt och sedan fick man folje hem. Harlig eftermiddag.. :)

Mandag
Jobb igen.. igar fick man sadana dar sondags tankar- att man ska jobba igen en hel vecka. Det tar inte lang tid innan det blir rutin pa ens vardag. Man gar upp, klar pa sig, klar pa barnen, aker till stationen, tar taget, gar till jobbet, jobbar hela dan, gar till stationen, tar taget, aker buss till dagis, hamtar barnen, pratar lite snallt med dagisfroknarna, tar bussen, lagar mat, badar barnen, lagger barnen och somnar sjalv utmattad i soffan.. :) sen borjar allt om igen nasta dag.

Mia kanske har fatt urinvagsinfektion sa fick ga till doktorn idag. Sa ar hemma hela eftermiddagen vilket ar ganska skont. Sa ska forsoka fa henne att kissa i ett litet ror.. ha ha ha. Undrar hur det ska ga..?

Mia forsoker slicka sig pa nasan med sin langa tunga. Tror hon fatt den fran mamma Sara?


Kommentarer
Postat av: Malin Ahlin

Hoppas det gick bra hos farbror doktorn, miss you det är så tråkigt att du jobbar... Men kanske tur annars kanske vi skulle växa ihop. .. Stora kramar du är en duktig tjej du som orkar med allt.

Postat av: Malin Ahlin

Vilken gullig bild, det verkar vara skönt när man kan prata med barnen och få dom att göra saker...det ser jag fram i mot.

2006-08-18 @ 00:18:05
URL: http://mamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback