Vecka 45 - Nu far vi besok!

Sondag- Idag ar det Fars Dag i Sverige
.. sa vi gratulerar morfar. Grattis Pappa pa Fars Dag om du laser pa bloggen. Och sa klart grattis till Pappa Henry med som ar sa alskad av sina 2 sma flickor! XXX

Lordag
Igar kvall sent kom Nicole och Fabian hit. De hade med sin julklappar till Mia och Tova- jag ar jattenyfiken! I morse sa gick vi (jag nicole fabian mia och tova) till lekparken och lekte lite och sedan en promenad hem igen. Mia cyklade hela vagen. En gang sa hon "Mummy I am tired" Jag sa det var ju valdigt konstigt eftersom jag hade puttat pa hela vagen! Resten av dagen gick at till att aka hem till Henrys syster pa deras 10-ariga brollopsdag. Jag korde dit och hem eftersom Henry inte mar bra annu. Det givk ju bra forutom att man fick hora en massa kommentarer om att man korde som en tjej. Jag ar ju en sa varfor inte!?

Fredag
Idag var jag ledig fran jobbet sa det var hur skont spm helst. Pa morron sa stada jag hela lagenheten eftersom Nicole och Fabian kommer sa maste det ju bara rent. Sen akte jag och Henry till doktorn med Hemry som fick starkare antibiotika och fick dessutom ta lite tester. Sa hamtade vi Malin och Rakel pa tuben och akte hem till den nya svenska mamman i Mill Hill. Sedan spenderade jag och Malin eftermiddagen tillsammans och sa hamtade jag flickorna fran dagis. Nu sitter jag och vantar pa gasterna.

Torsdag
Nej usch.. Henry ar jattesjuk och jag maste gora massage ovningar pa ryggen vid lungorna sa att slemmet kan hoppa upp. Inte alls kul. Imorgon maste vi ga till GP igen for antibiotican har inte funkat. Nu ringde min kompis Elinor oxa och sa att hon har halsfluss. Vad ar det som hander??

Onsdag
Har precis kommit hem fran Brent X dar vi traffa Josse. Hon har stor mage nu.. Vi at lite mat pa John Lewis, inte sa exclusivt men det ar billigt och bra mat for barnen. Plus nara till toa om Mia maste kissa. Nar vi satt dar och at sa satt ett par nara oss och Mia och en annan pojke holl pa att leka i narheten. Da sa de till dem att de inte fick vara dar. Jattesura! Alltsa vissa manniskor ar ju bara for trakiga..
Efter vi atit sa gick vi till Marks and Sparks och kopte en ny pyjamas till Mia. En rosa med en prinsessa saklart. Vi tog en svang in pa Polarn och Pyret oxa. Mia alskar att ga in dar for det finns en brio tagbana som alla barn kan leka med.
Idag pa jobbet var det hur lite som helst att gora. Och sa hade vi bokrea med. Det var bra och framforallt billiga bocker. Jag kopte en fin liten bokvaska med 4 st bocker till Mia och Tova. En bestallning till Malin och sa unnande jag mig sjalv en bok med Trinny & Susannah. Den ar riktigt bra.

Tisdag
Jag vill vara hemma och sova i min sang och inte gora nagot alls. Tank att det kunde man gora innan man hade barn.. bara ligga dar och sova sova sova tills man vaknar alldeles av sig sjalv.

Mandag
I gar kvall blev Henry riktigt sjuk. Hog feber och hosta. Lite orolig blev jag allt eftersom han har ett hal i sin lunga (efter att han var forlamad) sa han kan latt fa ner vatska dar. Och det ar ju farligt. Jag har bokat tid till honom hos doktorn nu pa morron sa hoppas att det inte ar allvarligt. Tova, Mia och jag ar oxa forkylda men jag sitter pa jobbet och de andra tva ar pa dagis. Livet maste ga vidare trots att man inte mar 100%.

I helgen far vi besok av Nicole, barnens gudmor, och Fabian hennes pojkvan (som Mia avgudar). Det ska bli sa roligt att traffa dem. Det blir en blixtvisit den har gangen. De aker redan pa mandag tror jag.  

Kommentarer
Postat av: linda

hej sara. kul att läsa din dagbok och se bilder på barnen (du kan väl ladda upp en bild på dig också ngngång så att man får se hur du ser ut nu för tiden :) ). var är det du jobbar nu? i en bokaffär??? ha det så bra nu och så! kram linda, flat 5.

2006-11-09 @ 15:18:09
Postat av: Sara

Nej, inte i en bokaffar.. varfor trodde du det?? Pa London Borsen. Ar det Linda och Jesper? Eller vem?
Det finns ju en del bilder pa mig- fast inte sa manga. Jag fastnar inte pa bild for tillfallet. :0


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback