Vecka 47 vi ar sa populara nu kommer det annu flera besokare

Sondag
Vi bestamde oss for att aka in till Svenska Kyrkans julmarknad idag och det var sa trevligt. Jag kaka en raksmorgas a drack gott kaffe. Mia och Tova kaka 2 korv med brod. Sedan var det tankt att vi skulle aka direkt till kusin Tossins dop men tyvarr sa missa vi det! Oj da det var ju inte sa smart. Alla var arga.. : (  Vi kaka god Tacos som Linda & Co hade fixat. Vad skont nar nagon lagar mat till en! Tack..

Lordag
Idag hade vi verkligen fullt upp. Pa morron nar jag vakna sa stada jag hela lagenheten eftersom det behovdes! Sen pa med alla klader, min och barnens och ivag hela familjen + Henrys 2 andra barn till barnkalas hemma hos mari. Aina fyllde 1 ar! Det var jatte trevligt dar och kul som vanligt att prata svenska och ata goda pepparkakor.
Linda & Co anlande runt 7pm och vi at en jattegod middag som Henry hade fixat. han kan om han vill min man!!

Fredag
Igar kvall kom Elinor och halsade pa i nagra timmar. Det ar inte klokt men det tar henne nastan 2 timmar att komma hem till oss fran var hon bor, och 2 timmar att ta sig hem igen. Sa det kanns ju lite rutten for man har ju inte sa mycket tid att ses da..
Idag borjade jag jobba redan klockan halv sju! sa har sitter man nu klockan 8 och det kanns som man har varit har hela natten. Idag ska jag hem och stada och fixa lite eftersom Linda & co kommer imorgon och halsar pa. Hoppas vi far fint vader sa att vi kan promenera i Hyde Park.

Onsdag - sa ar det att vara mamma...
Inatt vaknade jag av att Mia grat och sa att hon hade ont i orat. Sa jag gav henne lite alvedon och sedan pa vag tillbaks till "mammas sang" sa snubblade hon rakt in i var tragavel och sklog i nasan och borjade bloda nasblod! Hjalp! Det var inte sa kul.. fick sitta med is i en halvtimme.  Da vaknade sa klart Tova som inte ska vara med nagon annan en sin mamma for tillfallet. Efter ett tag sa gick hon med pa Henry. Sedan grat Mia konstant i 3 timmar och nar hon somnade helt utmattad tillslut i min famn sa skulle jag ju tyvarr ga upp och kla pa mig eftersom jag maste aka till jobbet. Ja ,sa ar det att vara mamma..

Nu ar det eftermiddag och jag har akt hem tidigt fran jobbet eftersom H inte kunde vara hemma med Mia. Han maste jobba. Jag tar val lite tvatt och annat.  

Tisdag
Jo, vi hade ingen el har i Mill Hill under helgen........sa kunde inte uppdatera bloggen. ; )
Sedan fick jag magsjuka i lordags natt och kunde inte ta mig ur sangen under sondagen.

Igar var jag hemma fran jobbet och vilade upp mig och stadade saklart efter helgens besok. Sara var ju hos oss och halsa pa. Hur harligt som helst. Vi hade en heldag for oss sjalva i Fredags nar jag var ledig fran jobbet och barnen var pa dagis. I lordags sa gick vi en lang promenad i Hyde Park och pa kvallen sa skulle jag och Henry ga ut eftersom Sara erbjudit sig sa snallt att vara barnvakt. Men tyvarr sa vande sig magen ut och in sa det blev inget med det.

92801-77
Sa har ser det ut nar jag ar hemma- bada 2 sma flickorna som blodiglar pa sin mamma!


Kommentarer
Postat av: Lisa Runesson

Det är inte lätt att vara småbarnsmamma,tro mig
det är inte lättare att vara "storbarnsmamma"

2006-11-24 @ 07:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback