vecka 42- varldens mest impulsiva sara

Sondag
Idag gick jag och flickorna upp tidigt som vanligt pa helgerna. Det ar som de kanner pa sig att jag ar hemma och vill sova. Sedan kladde vi pa oss fina klader och akte hem till Christina, Peter, Adam och Elias pa lunch. Christina hade verkligen lyxat till det med kycklinggryta som var jattegod. Barnen hade kul och pa eftermiddagen gick (eller sprang! for det regnade som bara den) vi alla till Childrens Workshop i en lokal kyrka. Det var lyckat! Det fanns ansiktsmalare (sa Mia blev en prinsessa)  och sen fick hon en rosa flata i haret oxa.. och sa fick de klistra och klippa och annat sant dar.  
Vid 4 tiden akte vi hela familjen till Brentan och shoppade. Vi kopte en vinterjacka till Mia och en pyjamas till Tova, en del harband och harspannen och Tova fick ett par fina skor av pappa. Plus att Mia blinkade at pappa sa fick hon en helt onodig nallebjorns ryggsack. Och da ville ju saklart Tova oxa ha en och pappa snall som han ar kunde ju inte saga nej.. Jag slar vad om att de aldrig kommer anvanda dem! :)
Vi kakade pa Wagamamas. Det ar bra gor barn och inte alltfor dyrt. Mia och Tova fick varsin T-shirt av var servetris for att de var sa gulliga! *stolt mamma*

Lordag
Idag sa var jag hemma precis hela dagen med Mia och Tova. Henry akte ut tidigt pa morgonen och kom inte tillbaks forran 9 pa kvallen. Sa det var ganska trist men han maste jobba nar han kan. Vi akte faktiskt till Brent X for att kolla in nya Polarn och Pyret affaren. Den va fin och bara svenskar jobbar darinne sa det kandes nastan som hemma. Sedan var jag, Mia och Tova pa restaurang och de var jatte snalla mot sin mamma. Det satt en pappa vid bordet ijamte och hans pojkar var inte alls sarskilt valuppfostrade- alla tittiade pa honom. Men jag tyckte bara synd om honom. Det ar ju inte alltid latt detta med barnuppfostran. Pa kvallen sa satt jag som klistrad framfor XFactor.. Ja, sa ar det nar man har barn. Titta pa vad som helst som man inte behover agna alltfor mycket hjarna till!!

Fredag
Antligen ar det fredag! Skont att fa vara hemma a vara ledig i nagra dagar. Jag ska ga till doktorn i eftermiddag for att kolla om jag behover lite penicilin. Har hostat i typ tre veckor nu och det verkar bara bli samre och samre. - Japp det var nan luftrorsinfektion sa fick penicillin.
I helgen kommer det att bli fullt upp. Vi ska hem till Christina, David, Adam och Elias pa lunch- hon ringde igar och fragade om vi hade lust sa vi sa saklart ja! Sedan blir det Childrens Workshop i en kyrka i Mill Hill. Pa lordag tror jag att Henry maste jobba sa det blir till att vara hemma och stada kanske om jag inte bestammer mig for att aka pa utflykt ensam med mina sma trollungar!


   
Tova och Mia gungar pa Barnens badstrand i Varberg (fick antligen upp dem pa bloggen 3 veckor efter Sverige besoket!)

Onsdag
Idag efter jobbet hade jag bestamt att vi skulle aka och kolla in ett hus som ligger i Mill Hill Village. Sa himla jatte fint hus! 3 sovrum pa overvaningen och 2 vardagsrum, kok pa nedervaningen. Dorrar som leder ut till en fin tradgard (med en liten lekstuga till Mia och Tova).. det ligger dessutom med gangavstand till Mia och Tovas skola som de formodligen ska ga i. Helt perfekt med andra ord. Ja sa var det da priset for att hyra. Runt £1,500 i manaden! Jag kan ju fortsatta att dromma... :0

Nu ikvall sa var jag pa foraldramote pa Mias avdelning pa dagis och det var ok. Jag lamnade Henry hemma med bada barnen och nar jag kom hem sa hade han badat! och lagt dem och bada tva snarkade gott i sina sangar. Och detta bara en timme efter att jag lamnat dem! Ja, ibland sa forvanas man verkligen over vad de kan gora- mycket mera an de vill erkanna!

Jag och Mia lekte harfrisorska och sa har fint gjorde mamma i Mias har!
 

Tisdag
Idag ar det bara jobb som galler och sakert maste man slanga in tvatt nar man kommer hem fran jobbet. Ska hamta barnen fran dagis eftersom Henry maste jobba. Pa torsdag ska vi pa foraldramote pa dagis. Annars sa blir det nog en ganska lugn vecka.

Mandag
Vi eller ska vi saga jag fick ett ryck och vi akte till IKEA hela familjen for att kop en sang till Mia- men sedan upptackte vi snabbt att de inte hade den inne pa lager. Det kunde jag ju kollat upp pa internet innan vi akte. Jag det ar typiskt mig- alltid lika impulsiv!

Kommentarer
Postat av: Malin Ahlin

Åh nej... kanske finns den i Edmonton ;)
Jag kan köpa den och ta den på bussen kanske;)
Rakel är fortfarande sjuk och vi är bara hemma så tråkigt. Jag vill in till stan luncha med dig och shoppa...

Postat av: Sara x 2

Hej tjejen! Underbart att få en liten uppdatering från London:) Snart är vi tillsammans!! Drar på semester på söndag, men försöker höra av mig något längs vägen.
Saknar er alla och ser fram emot att ses!
Puss och kram, Sara

2006-10-19 @ 20:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback