Vecka 43 - Nu kommer vintern

        

Sondag
Nar vi vaknade idag sa hade ju klockan stallts om sa gick upp vid 7 men da var den ju 6 sa det kandes tidigt. Henry var ute pa jobb och nar han kom hem sa bestamde vi oss for att aka till Hyde Park eftersom det verkligen var jattefint vader ute. Sa efter lunch akte vi, vi tog med oss Mias cykel och vagn till Tova. Det var jattetrevligt nere vid vattnet och Tova var helt till sig nar hon sag alla faglar och hundar.  Vi var oxa och tittade pa Dianas Memorial. Jag hade aldrig varit dar innan. Det var fint och tjejerna tyckte det var toppen med vattnet! 
       

Lordag
Ja idag hade vi alla barnen igen. Vi packade oss alla in i var minibus (tack och lov att vi har den!) och akte hen till Henrys syster Bola som har borjat salja Aloe Vera produkter och hade launch party. Problemet var bara att vi hade ju 4 barn med oss sa man kunde liksom inte lyssna sa mycket. Dessutom sa blev alla jattehungriga och de hade ingen mat sa allt blev pannkaka tillslut. Nar vi kom hem sa bar jag in barnen i sangen och sen spenderade jag resten av kvallen med att titta pa XFactor. Nasta gang sa blir det ABBA kvall- det ska bli kul!

Fredag
Igar kvall sa kom Elinor hem till oss och sov over for att vi behovde en barnvakt i ett par timmar pa fredag morgon. Henry var tvungen att aka till Heathrow och hamta Mama Ladi och jag skulle ju till jobbet. Det var verkligen en raddare i noden! Tusen tack till Elinor.. xx

Torsdag
Det hande nog inte sa mycket.. kommer inte ihag..

92801-56
Mummy said: Please hold Tova so that I can take a lovely picture of you two- uncle Andy & Auntie Shauna wants to see you girls.. Okey mummy says Mia but as you can see Tova is not that keen on the idea.. :o
92801-55
But in the end here they are well behaved and pretty!
92801-53

Here is the story of the girls in their jackets from Andy & Shauna in Canada!

Onsdag
Idag sa hade vi tid hos lakaren for Tova. Hon gar ju konstigt med ena foten sa vi fick en remiss till en ortoped. Det var en bra doktor som forklarade allt valdigt noga. Han sa det ar inget fel pa hoften, eller foten och hon har inget for kort ben, utan problemet verkar ligga i knat och smalbenet. Han sa att det var inget att oroa sig over men att vi anda ska ga till en ortoped som specialliserar sig pa bebisar/barn. Det ligger tydligen ett mycket bra sjukhus i Stanmore for detta. Sa nu maste vi vanta pa att bli kallade dit.
Sedan sa traffade jag ,Tova ,Melissa och Holly i Barnet och gick pa Cafe Uno och kakade lunch. Mia fick ga till dagis sa att jag kunde vara bara med Tova. Det hander ju inte sa ofta.
Pa eftermniddagen sa var vi pa Svenska Mammor traff hemma hos Mose i Mill Hill. Det var verkligen travligt och 2 nya mammor, som var schyssta. Nu i kvall ringde Andy och vi pratade lite strunt och annat.

Tisdag
Min kollega blev av med jobbet.. sa det var ju inte sa roligt.. :(

Mandag
Idag nar jag akte till jobbet holl jag pa att frysa ihjal! Det ar verkligen konstigt vader har for tillfallet. Ena dagen regnar det som bara den och i morse var det svinkallt. Jag far allt ta och plocka fram vinterjackan.
Idag kommer Malin och Rakel och lunchar med mig...

Ja just det- jag glomde ju saga att jag och Mia bakade brod i gar - farskt brod till frukost. Mia tyckte det var sa kul att baka med mamma.

 
Mia i sin nya sang som vi kopte pa IKEA

92801-60
Har ar min nya harfarg! Gud va snygg man e! Ha ha ha

Kommentarer
Postat av: Andreas

Guuuuuuud vad snyggt ditt har ar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback