Vecka 44- Halloween!

Sondag
Idag bar det av hem till Asa, Alan och Holly pa mamma pappa barn traff. De bor i Funsbury Park sa innan traffen akte vi till Sainsburys nara dar de saljer svenskt Karamell Kungen godis. Ja, en del av det ar val inte jatte svenskt men det funkar. Val dar sa blev det fullt os. De hade en lite svart katt som Tova blev helt betagen av. Hon alskar verkligen djur. Vi var fem familjer dar och det rackte. Blir mycket mera personligt nar det inte kommer sa manga. Man kan snacka med folk och lara kanna lite mera.
Glomde ju att bada mina dottrar dackade vid 9.30 am i morse och sov i 2 timmar! Sa skont att fa lite tid att gora sig iordning och kaka frukost i lugn och ro.

Lordag
Idag var Tova mycket battre. Kanske for att pappa kopte en ny vinterjacka till henne fran Polarn & Pyret affaren som har oppnat i Brent X. Det ar bara svenskar som jobbar dar. Hon ar jattefin bara det att jackan ar typ 3 storlekar for stor eftersom hon maste vaxa i den.. Mia lekte med sin allra basta kompis Ava idag i parken sedan traffade vi Henry pa lunch och i eftermiddags var vi bara hemma och myste, plus jag stadade. Nu kollar jag pa X-Factor ABBA night! Jag fick ett email fran en svensk mamma- hon bor i Mill Hill! Vad kul- snart kanske vi kan bli storre och battre an Hampstead mammorna! Ha ha ha ha : )

Fredag
Tova har feber och hennes lilla kropp ar skallhet! Stackarn.. : (  Jag jobbar bara halva dagen idag och sedan ska jag hem och pyssla om min lilla Tova Lova. xxx

Torsdag
Idag ringde de fran dagis och sa att Tova inte madde bra, att hon hade sovit jatte mycket och varit livlos. Men nar jag kom hem sa var hon helt ok fast Henry hade ju gett henne alvedon/nurofen sa det kanske var det. Hon gick och la sig redan vid 6.30, men vi far se imorgon om hon ska till dagis. Jag maste iaf in till jobbet pa morron pa ett mote med chefen sa Henry far stanna hemma. Ikvall ar jag ensam hemma- Henry ar pa Gatwick. Egentligen skulle min kompis fran mamma gruppen Josefin kommit hit men det blev inte sa nu i och med att Tova var krasslig.

92801-73

Onsdag- Halloween Party!!
Idag hade jag ledigt pa eftermiddagen fran jobbet och akte hem till Malin pa Halloween party. Forst hamtade jag Mia och Tova pa dagis och kladde dem i sina fina halloween kostymer och sedan akte vi 2 bussar hem till Malin. Plus ett toa besok pa McD. Val dar sa var det fullt os pa alla monster ungar. Jag tror att det var ca 10 mammor plus barn sa livat varre! Jag och barnen hade kul och efter att alla gatt hem sa bjod Malin pa fiskpinnar och pasta. Mumsigt! Henry hamtade oss med bil! tack for det! och Tova somnade direkt i min famn och Mia var dodstrott nar vi kom hem sa nu sover de bada tva som sma stockar.
     
Mia var en Pumpa och Tova var en Spindel och resten var allt mojligt!

Tisdag
Inget hande mera an att vi var pa var lokala ASDA och kopte mat. Min kompis Linda ringde och sa att de kanske kommer och halsar pa sa det var roliga nyheter! xxx

92801-54

Mandag

Idag hade jag mycket att gora pa jobbet och det var ju kul for omvaxlings skull! Jag har dessutom bokat in en massa semesterdagar sa att jag inte forlorar dem. Jag maste ta ut 9 dagar innan slutet pa December.
Ikvall blir det nog till att aka a fixa halloween drakter till flickorna eftersom vi ska pa party pa onsdag hemma hos Malin. Vem vet jag kanske oxa klar ut mig! Ha ha ha

Kommentarer
Postat av: Malin Ahlin

Sötnosar jag slår vad om att flickorna Ballagun kommer att bli dom läskigaste av alla..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback