Vecka 36- Henry borjar bli gammal! :)

92801-28

Sondag
Idag var vi pa mamma pappa barn traff med Svenska Mammor, hemma hos Malin Fredirk och Rakel. Det var jatte manga som kom och vi hade hur trevligt som helst. Och barnen alskade det! Sedan eftersom tiden hade runnit ivag och ingen orkade laga mat sa akte vi (med Malin och Fredrik) till McDonalds. Barnen somnade direkt nar vi kom hem. Skont!
Jag och Henry har precis stadat i Mia och Tovas byra och lagt alla klader i ordning sa att Henry kan hitta pa morgonen.  
   
Lite kort fran mamma pappa barn traffen

Lordag- Henry fyller ar! HURRA HURRA HURRA
Idag sa ville Henry bara vila ut sig pa morgonen sa jag och barnen fick ta bilen och aka med Malin a Rakel (deras pappa var oxa trott) till Brent X och shoppa, sen akte vi vidare till IKEA efterosm jag skulle kopa en toasists. Vi at lunch dar med och givk och kolla in en vaningsang till oss och en garderob till Malin. Det var sa kul att ga dar med Malin eftersom hon och jag ville kolla pa samma saker.
Pa kvallen var jag och Henry ute pa The Orange Tree, en gastro pub i narheten av var vi bor och at. Det var mysigt och god mat och vin.

Fredag
Jag och Henry var ute pa pub- det berattade jag ju- och det var hur trevligt som helst. Tog minsann en gin & tonic! Och blev lite sma fnittrig.. :) Det blev i allafall bestamt att vi bada junde ha lite mera fritid utan barnen. Och att vi ska forsoka att ga ut tillsammans just sa, nagra timmar pa en pub, och umgas.
Sa jag tog chansen akte hem till Malin igar och snacka lite skit med henne. Forst sa kom de hem till oss, och kaka korv och snabb mackisar och badade alla tre tillsammans. jag har kort som jag ska lagga in sen ikvall.
Imorgon fyller Henry ar sa vi ska val gora nat kul pa dagen och sen sa ska vi ju ut och ata pa kvallen.

Tisdag
Idag kom Malin a Rakel in till stan och luncha med mig. Det var verkligen jattetrevligt att traffa bada tva. Sarskilt Malin saklart a prata strunt. Det var nog mest jag som pratade sa tack till Malin for att hon lyssnade sa bra! :)
Henry har en korning till Heathrow senare sa det betyder att jag maste hamta barnen pa dagis och ta bussen hem och det kommer bli lite jobbigt, men jag ar glad att det inte regnar iaf.

  
Mia & Tova i badet - Rakel busungen star upp! - Alla vande sig at fel hall nar jag skulle ta kort

Mandag
Tillbaks pa jobbet igen.. man far alltid en sadan dar mandags kansla.. :( Men snygg ar jag i alla fall idag. Har pa mig nya kavaj och kjol som jobbet har betalat for. Vi fick kopa en kostym var (sa blev jacka, byxor och kjol) pa Jigsaw - en bra och dyr affar med snygga klader. Det ar ju inte helt fel nar man inte behover betala sjalv!
Mia ringde mig i morse och pratade med mig i telefon nar de var pa vag till dagis och sa sa hon "I love you my mummy" Da ville man ju bara borja grata av gladje nar man far hora det! Hon ar sa gullig Mia. Valdigt omtanksam, om jag tex fragar om hon ar pa vag till dagis sa sager hon alltid "Yes, and Tova". Och Tova hon pratar inte annu- bara grymtar och gor ljud men inget som liknar ord annu. Antar att det alltid tar langre tid for barn nummer 2 eftersom alla andra redan pratar for henne.

Idag ska jag och Henry ga ut och prata om budget och annat sa Sandra har erbjudit sig att passa barnen nar dem sover. Det blir aldrig riktigt gjort om man ar hemma for man maste alltid gora nat annat.
Och just det rubriken- henry fyller ju ar pa lordag.. inte en dag over 30! Ha ha ha


Kommentarer
Postat av: Sara

Ville bara säga hej och att jag saknar er! Tillbaka i Helsingfors efter en veckas jobb i Sverige. Så himla skönt att höra svenska ett tag, finska är totalt dränerande:) Hösten har kommit hit, men solen lyser fortfarande, så jag njuter!! Hoppas vi kan ses om inte allt för länge... Ta hand om er! Kramar:)

2006-09-05 @ 08:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback