Vecka 37 Jobb Jobb Jobb

    
Mia, Tova, Mia vill ut till baten, Tova, Mia aker rutschkana

Sondag- En dagsutflykt
I morse sa akte jag mia och tova med tag till min kompis som bor vid ostkusten. Vi var tvungna att ta tva tag plus en taxi innan vi kom fram och mia maste kissa typ 10 ganger pa vagen. (anda negativa med att de inte har bloja- att man maste hitta toalett overallt) nar vi val kom fram sa var det super varmt och fint vader sa vi gick ner till stranden dar barnen lekte i sanden. Sedan turades mia och tova om att sova i vagnen innan vi akte hem igen. Det var verkligen en lyckad dag och vi kommer gora om det igen- men nasta gang tar vi absolut med oss pappa! Honom saknade vi alla- sarskilt mamma som var tvungen att lyfta vagnen alldeles sjalv upp och ner for alla trappor i detta icke barnvanliga london. Men det gick bra och Mia hon sa till mig hela tiden- "Are you ok my mummy?" Da mar man sa bra nar ens barn redan vid 2 ars alder kan tanka en sadan fin tanke!


92801-32
Segun, Helen, Tova, Kusin Tobi och Mia

Lordag
Alla barnen, mamma och pappa akte hem till kusin Tobi och hans nya lillebror. Han har inte fatt nagot namn annu for Bola och Seyi kom pa att Tobi hade fatt alldeles for manga namn sa det fanns inga kvar att valja mellan. Jag tror att han har en sisadar 20 namn. Stackars brorsan! Ha ha ha :)
Vi hade iaf trevligt men nu ar jag slutkord och ska sova sova sova. zzzzzzzzzzzzz

   
Mia tappa nappen innanfor stangslet. Hmmm.. Tova rider gung"renen".

Fredag
Idag mar jag battre sa det ar skont. Har precis atit en god fisk soppa. Mumsigt! Ikvall kommer Helen till oss och imorgon blir det ju fullt upp med alla barn. Vet inte vad vi ska gora men Henrys syster har ju fatt en liten pojke (och Mia & Tova fatt en kusin) sa vi ska val halsa pa och gratta. Pa sondag ska jag aka med barnen ut till kusten och havet och halsa pa min kollega. 

Torsdag
Nu ar jag tillbaks pa jobbet igen.. sitter har och snorvlar och tycker synd om mig sjalv. Min kolleagas lille pojke har fatt vattenkoppor. Men det ska nog inte vara nagon fara eftersom vi aldrig traffar dem. Nu ska jag ata lite lunch och senare idag ska vi aka till St Albans a hamta Helen fran hennes nya skola. Jag gillar St Albans- det ar en mysig liten stad ca 30 minuter fran Mill Hill.

Tisdag-Onsdag
Jag ar hemma fran jobbet och ar sjuk.. :( Influensa och tankte att det kunde vara skont att bara vila en dag och fa tillbaks lite krafter. Flickorna ar ju pa dagis sa det ar hur lugnt som helst har.

92801-21

Mandag
Sa var det mandag igen.. skont att vara pa jobbet for jag mar lite halvkass.. som om jag ska fa influensa. Ni vet nar man har ont i ogonen, snor i nasan och allmant om i hela kroppen. Men det ar bara att jobba pa. Om ett par veckor sa ska vi ju hem till Sverige och slappa sa det ska bli skont.

92801-31

Vilken fin bild pa Tova som Malin tog! xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback