Vecka 14 - Ny vecka igen!

PASKAFTON
Sa var den stora dagen har.. bada barnen hade bestamt sig for att inte lata mamma fa nagon sovmorgon pa sin fodelsedag. Sa vi har varit uppe sedan 7 och Mia har redan sjungit happy birthday och vi har oppnat stora paketet fran Sverige, fran mamma och mormor. Tusen tusen tack for alla presenter och vilka fina klader till Mia & Tova. xx

Vi far se vad resten av dagen har att ge...

Vill bara paminna alla om att det ar min fodelsedag nu pa lordag den 7 April 2007. Glom inte att skicka presenter!! Har nedan kommer min onskelista:

* Ett eget hus- med 4 sovrum, en stor tradgard dar barnen kan leka, en tvattstuga!, och plats att ha alla grejer- typ en vind eller liknande!
* En ny digital kamera sa jag kan ta fina kort pa mina underbara barn - en sadan dar bra som du har Andy :)
* Nya klader - fina varklader och sommarklader
* En resa till ett varmt land
* En laptop sa att jag kan ha vad jag vill pa den!

Ja, det var val allt for tillfallet- jag aterkommer om jag kommer pa nagot som ar lite billigare! :)

Fredag
Idag pa langfredagen sa var Henry ledig sa vi akte hela familjen till Friary Park och traffade familjen Evans-Maranzana och Mia & Tova l& Holly lekte och sprang runt i den jattefina stora lekparken. Luca lag mestadels och sov i sin nya Phil & Teds vagn som jag har overtalat Melissa att kopa! :) Paulo sa forvanat "oh I didn't klnow that you guys had the same buggy" ? Joda sa ar det med oss mammor- vi ar ena riktiga copycats! Vadret var verkligen super sa det var sa himla skont att vara ute hela dagen- inga affarer eller inomhus lek. Mia somnade pa vagen hem vid 4.30pm sa hon gick inte och lade sig innan 9.30pm! Men sa blir det ibland..

Torsdag
Det kom ett paket med posten- fast det far inte oppnas innan paskafton.. sa spannande.. :)

Idag var jag faktiskt ute och tog en snabb drink med jobbet- alltsa jag hallde i mig en gin & tonic pa typ 20 minuter och sedan sprang jag till taget och skrattade hela vagen.. :) Nu ar jag hemma hos min sma troll- Cat tog hand om Mia och Tova idag och det hade gatt bra. Fast Mia klagade pa att hon hade ont i magen. Men nar Cat sa "Do you think it is because you miss your mummy?" Sa sa Mia : "Yes I miss my mummy" och sprang ivag och lekte. Ja det ar nog inte latt for dem att bli omhandertagen av sa manga olika ansikten. Hoppas nu bara att Jenny vill borja pa tisdag och att hon stannar lange lange..

Tisdag-Onsdag
Veckorna bara springer ivag!

Mina sma flickor ar med Lotta nar jag jobbar.. Lotta var en av alla au-pairer som jag traffade och som tackade ja till jobbet, men sedan sa tackade hon nej sa sent som i torsdags for hon hade fatt ett jobb pa en segelbat och ville val hellre bata nere i Grekland an ta hand om mina barn!? och dar satt jag utan barnomsorg denna veckan. Sa jag bonade och bad att hon skulle komma i 2 dagar denna veckan iaf. I morgon ska Cat och Ava komma och ta hand om tjejerna.

Mandag
Idag pa morronen sa var jag verkligen tvungen att stada i lagenheten for det sag ut som det inte hade stadats pa typ 5 veckor (vilket sakert var sant!) sa vi spenderade morgonen med att stada, jag, Mia och Tova. Mia och Tova alskar att stada med vatservetter och det ar ju toppen bra for det blir ju rent och fint utan att jag behover gora det.. :) Man far trana sina barn att stada om ens man inte vill hjalpa till.. ha ha ha
Malin och Rakel korde hem till oss med sin nya fina bil- antligen har Malin fatt en bil och vi kan ses mycket mera. Vi gick till parken dar vi var ute och lekte hela dagen. Cat och Ava var oxa med sa det var perfekt- en kompis till Mia och en till Tova. Alla var glada och nojda sarskilt vi mammor som kunde ligga pa en filt och sola och snacka skit! 


Kommentarer
Postat av: Sara

Stort grattis på födelsedagen!! Överlevde fjällturen och har så när fått vädret jag ville "hemma" i Varberg över påsk. Dock har regnet kommit in nu... Hoppas dagen varit bra så här långt och fortsättning blir kanon! Tänker på dig och tänker se till att vi tar igen firandet nästa gång vi ses!
Många kramar Sara

2007-04-07 @ 17:20:37
Postat av: Sandra

Grattis grattis (dock i efterskott)..hoppas du hade en supertrevlig dag :)

puss å kram

2007-04-08 @ 22:19:49
Postat av: Lisa Runesson(Mormor)

Kan man få se ett kort på de söta flickorna
med dom söta tröjorna?

2007-04-10 @ 12:59:35
Postat av: Anonym

Kul att du ringde på farfars födelsedag. Hoppas det går bra med nannyn.

2007-04-11 @ 11:06:44
Postat av: Eivor & Rune

Grattis till nominering och 2:a plats i "Årets Svenska Mamma". Det är du verkligen värd. Kram

2007-04-11 @ 11:11:53
Postat av: Sara

Tusen tack till alla som rostade pa mig! :)

2007-04-11 @ 12:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback