Vecka 15 - Sol hela veckan!

Sondag
Idag var det jattevarmt igen och soligt, soligt! Nar vi vakna sa bestamde Henry att vi skulle bjuda in nagra kompisar pa BBQ sa vi akte till marknad och kopte lite kyckling billigt. Barnen somnade perfekt i bilen pa vagen hem sa da kunde jag fixa iordning allt innan alla vanner kom. Det var underbart vader och god grillad mat och mycket trevligt sallskap. Det kom 2 sma bebisar och 6 andra barn som Tova och Mia alskar och de sprang omkring i tradgarden hela eftermiddagen och hade hur kul som helst. Visst ar det otroligt hur barn kan underhalla sig sjalva utan nagot annat an sig sjalva. Det ar uppfriskande! Nu har 2 sma trotta flickor somnat och jag ska oxa lagga mig. Imorgon blir det en busy busy dag med mammor och barn.

Lordag
Yippie.. Tovas Teddy (nya) har anlant efter en lang semester i Sverige.. ja det var det jag sa att han varot pa holiday. :) Hon blev sa glad och kramade Teddy hela dagen och sov som en stock hela natten.. xx

Idag hade vi en som vanligt galen dag med alla 4 barn. Vi vaknade tidigt men kom ionte ivag innan 11 och sedan hem till Mamma Ladi en snabbis for Mia hade somnat nar vi val kom fram och sedan korde vi vidare ner till Hyde Park- dar hade vi super trevligt och kakade en "pop up" var i solen. Harligt och svettigt- det var nog iallafall 25 grader ute.
Pa kvallen akte jag ut till Malin och kolla pa film och snacka skit- hennes kompis var dar oxa sa det var ju trevligt.

Fredag
Idag hade vi en super trevlig dag med Malin och Rakel! Pa morron sa tog vi det lugnt och vantade pa att Teddy skulle anlanda- nar posten kom sa sprang vi och oppnade paketet och Tova hon var sa forvantansfull eftersom jag hade sagt att det var hennes Teddy. Men nej! Det var fel Teddy- de hade skickat Mias rosa Teddy och inte Tovas blaa.. jag trodde inte det var sant.. Tova hon bara gick ivag och var lessen. Nar jag ringde affaren sa dem att eftersom det var en tjej sa skickade hon en rosa- fast jag hade sagt i mitt email att det skulle vara en bla!!! Dumma dumma manniskor... :(
Nar Malin och Rakel kom gick vi iallafall till parken med vara bada Phil & Teds och 4 barn- jag passade namligen Ava idag pa eftermiddagen sa det var ju perfekt att Malin kom forbi med sin tvillingvagn. Vi var hela eftermiddagen i parken men lekplatsen var stort full med barn eftersom alla har lov och det var lite laskigt att passa alla sarskilt Ava for hon ar ju inte ens eget barn -tank om nagot skulle handa.
Ikvall sa har vi badat och nu precis korde Malin hem- tank sa underbart att hon har egen bil nu och kan lugnt och skont ta sig hem utan att behova aka buss och tube och allt.


Torsdag
Vi har inte hittat Tovas Teddy och vi saknar honom.. sarskilt jag eftersom det verkar som Tova inte fattar var han ar.. jag hoppas verkligen att den nya som jag bestallt kommer imorgon.

Jag ar ensam hemma ikvall- Henry ar ute med jobbet. Bada tva sma troll somnade vid 7 sa det har verkligen varit en lugn kvall. Nu ska jag titta pa House.

Hjalp! Tova har tappat sin "Teddy" - sa nu efterlyser vi den- hitta den garna innan laggdags! :)

Onsdag- Jennys forsta dag som var nya Au-Pair
Idag ar jag pa jobbet och Jenny tar hand om Mia & Tova alldeles sjalv. Jag ringde innan och Jenny sa att det hade gatt bra- battre an hon trodde att det skulle ga sa jag antar att det betyder att mina sma troll har uppfort sig.. :)

Nar jag kom hem nyss sa hade allt gatt bra- och Mia sa att hon blev "sad" nar Jenny gick och sa att "she can live here and sleep on the sofa" det tycker jag ar ett ratt bra betyg fran en 2,5 aring. Tova hon var oxa lessen att Jenny maste ga hem.

Tisdag
Idag var jag som sagt ledig fran jobbet sa vi akte och hamtade Jenny fran jobbet och akte till ASDA och handlade upp hus och hem med mat och frukt och annat. Det gick bra, hem snabbt och ata lunch sedan gick vi till bussen och akte in till Svenska Kyrkans lekgrupp. Dar traffade vi Malin & Rakel och Hannah & Nathan och vi drack kaffe och kaka goda kanelbullar och barnen lekte. Sedan akte Jenny hem till sig och jag, Malin och Hannah tog en lang promenad genom hela stan till Kings Cross och darifran tog vi taget hem. Det var verkligen en trevlig dag! Ah sa skont att vi antligen har hittat nagon som tar hand om sma flickorna!

Mandag - Annandag Pask
Idag var vi hela familjen ute i Golders Hill Park och lekte litegrann innan vi akte ner till Brick Lane och traffade var nya Au-Pair Jenny. Hon var jatte schysst och barnen gillade henne.. Vi gick och at pa ett stalle tillsammans och Tova hon at som en galning! Det var som hon inte hade fatt mat pa flera dagar. Jenny tackade ja till jobbet och imorgon ska vi traffas och ha "traningsdag"

Kommentarer
Postat av: Eivor o Rune

Låter bra.

2007-04-11 @ 15:26:58
Postat av: Mamma

Ser fram emot nya kort, vad trevligt att din
au-pair fungerar inte minst för barnens skull

2007-04-11 @ 15:41:15
Postat av: Pappa

Kul att detgår bra med Nannyn. Måtte det bli rätt färg i nästa leverans.

2007-04-15 @ 10:48:07
Postat av: Linda

Hej familjen! Kul att höra att även ni har gott väder och att allt verkar ha löst sig med nanny och så. Själv så växer man och börjar bli en tjockis..;) Sitter på jobbet nu och väntar på att få åka hem..ska snart hit igen om ca 8 timmar eller så..
Stora kramar

2007-04-16 @ 22:44:58
Postat av: Linda

Hej familjen! Kul att höra att även ni har gott väder och att allt verkar ha löst sig med nanny och så. Själv så växer man och börjar bli en tjockis..;) Sitter på jobbet nu och väntar på att få åka hem..ska snart hit igen om ca 8 timmar eller så..
Stora kramar

2007-04-16 @ 22:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback