Vecka 17 "Allt ordnar sig"

Sondag
Jag och barnen tog en tur hem till Cat, Robert och Ava och kakade lunch- vi grillade korv och kyckling klubbor, mumsigt. Eftermiddagen var lugn - har precis lagt Mia och Tova efter att vi legat i min sang och myst i ca tre timmar.. Ibland maste man fa lata sig med va??!  :)

Lordag
I
dag akte vi hem till Melissa, Holly, Paulo och Luca och lekte i deras stora hus och tradgard. Jatteroligt for det ar som en enda stor lekplats. Efter manga kaffe och kakor sa akte vi iaf hem allihopa och umgicks hemma pa eftermiddagen och invantade Mia och Tovas gudfar som skulle komma pa besok en natt och en morgon.. innan han skulle vidare till USA. Jag lagade god mat och kladdkaka och sedan tittade vi pa KIng Kong- en trevlig kvall och kul att aven Henrys kompisar vill sova over i vart vardagsrum!

Fredag
Idag var vi uppe med tuppen och korde pappa till stationen sedan kladde vi pa oss och akte hem till Malin & Rakel som vi inte sett pa valdigt lange- nastan sa det kanns som man glider ifran varann. Vi fick lunch och god tarta som Malin hade bakat igar. Mumsigt. Barnen var i god form och vi fick lite stund att snacka skit. Sen satte jag mina 2 sma troll i bilen. Barnen somnade pa 5 minuter sa jag kunde lugnt kora hela vagen till Cat, satta in Ava i bilen och kora vidare till IKEA. Efter ca 10 minter sov Ava med sa jag och Cat satt och snacka skit pa parkeringsplatsen i en halv timme innan vi gick in. Val dar sa drog vi en rovare och sa att Mia och Ava var 3 ar gamla och kunde ga in i Smaland. Det ville de garna.. men efter typ 1 minut sa ringde var telefon och de sa att bada tva storgrat. Tydligen hade de satt pa ett balte for att halla koll pa dem och de hade skramt dem rejalt sa nu ville de verkligen inte stanna dar.. ja ja sa kan det ga! Jag gjorde ett fynd i bargain corner- lyckades pruta ner en bokhylla till tjejernas rum till £20 istallet for £40. Det ar jag stolt over. Men jag och Cat sa bada tva att det hade nog inte funkat om vara man varit med. Betyder att man fortfarande har lite charm kvar! :)

Ikvall har jag och Mia och Tova atit god mat tillsammans- Henry kom precis hem. For en halvtimma sedan skulle Mia forsoka att riva lite ost till sin pasta (i smyg) och tyvarr sa rev hon ner halva fingret sa det borjade bloda och nu har hon jatteont. Hoppas hon glommer den episoden - det kan ju vara lite jobbig upplevelse annars.. :(

Torsdag
Gick till jobbet med dunkande huvudvark men ibland maste man ju offra sig. Pa vagen hem motte jag upp med Elinor som hade varit och klippt sig sa hon hangde med hem och vi lagade god mat och tittade pa Desperate Housewives.. mysig kvall.

Onsdag
Jag ar sjuk och mar daligt och ar hemma fran jobbet.. :( Mia, Tova och Jenny akte pa lekgrupp i Brent X och hade jattekul. Nu ska vi slappa och laga mat och ta det lugnt. Hoppas att Pappa kommer hem tidigt idag.

Tisdag
Idag vaknade jag med huvudvark och ont i halsen- inte kul :( 
Nu jobbar jag i 3 dagar men som vanligt uppdaterar jag val om det hander nagot kul..

Mandag
Nu nar jag och barnen ar hemma tillsammans mera sa har jag faktiskt gjort lite research efter olika roliga aktiviteter sa jag bestamde att nu ska vi ga och simma minst varannan vecka sa att barnen kan vanja sig vid vatten och lara sig simma. Det ar ju viktigt.. vi tog med oss Cat och Ava till poolen som ligger ganska nara hemma. De har toddler session mellan 10-11 sa verkligen en bra tid. Val dar sa bytte vi om, satte pa armband och badringar och allt annat (mest for att hjalpa mamma att ta hand om 2 sma busfron!), och sedan in till poolen. Poolen ar byggd som en strand sa det var skont att man kan plaska lite och att bada barnen kan na botten om man sager sa och inte behover flyta hela tiden. Tova hon var helt otrolig- som en sal i vattnet och alskade det. Mia hon tog det lite forsiktigare och var stel som en oinne sa lara sig att flyta var det inte tal om- hon sjonk som en sten! :) Fast jag tror att hon kommer vanja sig ganska snart. Jag tror att det kommer bli mandags aktiviteten nu. Sedan fick alla 3 tjejer beloning for att de varit sa duktiga- McD till lunch!

Pa eftermiddagen sa skulle jag traffa Christina och hennes 2 pojkar Adam och Elias och samtidigt sa ringde Jenny och fragade om hon kunde komma over sa vi hamtade henne pa stationen. Sedan akte vi till GP och hamtade ut recept till Mia for hon hade som vantat urinvagsinfektion och har formodligen haft det i 3 veckor.. stackarn!!! Men nu blir det forhoppningsvis bra igen.. som goran brukar saga- "det ordnar sig"

Jenny stannade kvar och at middag med oss och sen tittade vi pa finalen pa Americas Next Top Model.

Kommentarer
Postat av: Lars

Krya på dig.

2007-04-26 @ 13:26:39
Postat av: Anonym

Hej!
Hoppas du mår bättre nu! Har varit lite krasslig också, men bättre nu. Fyra dagar ledigt!!! Fest väntar på måndag och njuter av det fina vädret så länge. Hörs snart igen!
Kram Sara

2007-04-28 @ 20:21:39
Postat av: Lars

Återhämtning är positivt och det är vad det handlar om. Sköt om Er.

2007-04-30 @ 11:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback