December

image193
Vilka julmysiga tjejer- pa dop i Chelmsford


Sondag
Idag var det Lucia firande pa Svenska Kyrkan och jag hade fixat tomtedrakter till Mia och Tova. Nar vi kom till kyrkan var det hur mycket folk som helst. Men sa klart var ju alla andra tjejer Lucior och tarnor och jag som bara hade en lucia krona tyckte det blev orattvist om bara en kunde vara Lucia, sa bada tva blev sura och skulle inte vara med. Ha ha har forsoker man vara en bra mamma och ta med dem pa roliga saker men icke sa nicke! Som tur var sa fick Mia lana ett nattlinne av kyrkan som hade en hel del och da blev det lite battre. Sen blev det fika med lussebullar och glogg.

Efter den parsen slappte Henry av hos hemma hos Melissa & Co dar barnen lekte bra i flera timmar. Men Hollys lekrum sag verkligen ut som ett bomdnedslag! Stackars Melissa som fick stada efter oss. Allt har tydligen sin plats och darfor kunde vi inte hjalpa till..

Lordag
Vi akte till Gallerian och shoppade litegrann pa morgonen. Henry ska ga pa lyx julfest pa onsdag och behovde nya klader och skor. Jag gillar verkligen Gallerian for det ar billigt och alltid mycket mindre folk an pa Brent X och barnen kan springa runt nar de blir trotta pa shopping. Det ar oxa valdigt latt att aka dit med bilen och parkera sa dit aker vi ofta. Vi hittade 2 sota fancy dress party klanningar till Mia och Tova. Tova var snovit och Mia var askungen.. sa det var perfekt for pa eftermiddagen skulle Mia pa barnkalas hos Molly. Har i England har mammorna typ tavling om vem som kan ha det basta kalaset och detta var nog ett av de basta. Kalaset var i en lokal, de hade en trollkarl typ som underholl barnen, allt du kan tanka dig nar det galler party glas, tallrikar etc. och nar maten kom ut sa fanns det ett sarskilt bord med canapeer till oss vuxna! Mumsigt.. :)

Pa kvallen skulle Henry ut och parta igen med sin kompis som var har en natt igen sa Elinor kom forbi och vi bakade en kladdkaka och myste med glogg och pepparkakor.

Fredag...
... sa idag var vi bara hemma och pa morgonen och slappade. Mia ville anda ga till skolan och hon hade ingen feber sa hon fick ga. Sen drog vi till IKEA och kakade lunch med Josse & Noah och Marie & Oliver. Det var trevligt aven om Josse var lite sma stressad. Nar vi kom hem var barnen trotta sa Tova fick sova lite och Mia vilade framfor TVn. Efter middagen tog vi en promenad ner till affaren och kopte diskmedel som tagit slut. 

Ikvall blir det fredagsmys och pa med varmen for fullt- det ar vinter ute!

Torsdag
Idag lamnade jag och Tova Mia pa skolan och sedan akte vi hem och stadade lite och sa bakade vi en jattemumsig banankaka. Den bjod vi pa nar Christina & Co kom forbi och lekte. Mia och Adam hade fixat en exercise show for oss dar de gjorde lite gympa och dans bland annat. Pa kvallen blev bada barnen lite mera sjuka an de var pa morgonen och sov daligt under natten...

Onsdag
Idag vaknade jag och hade ont i halsen och madde lite si sa dar.. men pallrade mig ivag till jobbet fast missade taget och sedan sporegnade det hela vagen fran stationen sa blev ratt sa blot. Da undrar man varfor man bara inte ringde till jobbet och sjukskrev sig i morse???

Ikvall kommer Henrys kompis och Mia och Tovas gudfar hem till oss pa en snabbvisit. Det ska bli kul och sedan gar val mannen ut och roar sig antar jag- skont da far man ha TVn for sig sjalv!

Tisdag
Jobbar som vanligt och det ar ruskigt och regnigt ute... ska gora en kopp te och varma upp mig lite.

Ikvall var Sofia sa snall och satt barnvakt at mina tva sma troll sa jag kunde ga pa gloggkvall pa Scandi Kitchen. Josse och jag traffades innan och shoppade loss pa H&M. Jag kopte ett par harliga benvarmare och ett par till Mia oxa men hon sa att det kliade for mycket. Har forsoker man vara trendig men det verkar inte vara hennes grej! Iallafall nar vi kom till partyt sa traffade vi en hel del danskar. Hon som ager stallet ar dansk sa hon hade bjudit in en massa hon kande.. sen var det en del norskor och Malin kom och en del andra svenskar som jag inte kande sedan innan. Gloggen vi drack ("B L O S S A, B L O S S A, B L O S S A, gloggen heter BLOSSA!") hade en hel del alkohol i sig men det kan man ju dricka iar- mumsigt gott var det! Sedan fick jag handlat med mig en 3kg julskinka sa det var ju perfekt.

Mandag
Nu har vi antligen internet igen sa far val ta att starta bloggen igen, efter ett par veckors semesterstangt. Idag ar jag pa jobbet och flickorna ar hemma med Sofia.

I helgen firade vi 1:a Advent- pa morgonen tande vi min fina adventsljusstake som jag fixat med mossa (importerad fran Sverige saklart) och roda ljus. Jag far val ta ett kort pa den och lagga upp sa ni far se.
Pa eftermiddagen kom Henrys mamma hem till oss pa sondagsmiddag. Det var faktiskt ratt sa trevligt maste jag saga..
medans de 2 kollade pa fotboll sa fick jag ett ryck och satte upp Wallies (tapet fjarilar) som jag kopt for lange sedan till Mia och Tovas rum. Det var superlatt, bara blota och stryka pa.. och sjalv tycker jag det blev riktigt bra! Sedan ramade jag in tva superfina teckningar av "the sea" och 2 "hostrad" som Mia och Tova gjort med Sofia. Sofia ar verkligen toppenbra pa det dar med pyssel. Hon hittar pa sa mycket roligt med barnen!

I lordags skulle Mia ga pa barnkalas men nar jag fragade henne pa morgonen sa hon bara "No I think I want to stay home and rest" ha ha ha nej hon har inte sett for mycket pa Tjuren Ferdinand.. men vad gor man da? Tvingar dem till kalaset?? Nej inte denna gangen iaf.
image262

Kommentarer
Postat av: Doris Almén

skotsk wiskey inte så dumt mot halsont...moster Doris

2007-12-06 @ 21:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback