God Fortsattning pa Julen

Julafton
Pa julafton hade vi svensk julafton har hemma pa morgonen kom Tomten hela vagen fran Sverige med paket. Det ringde pa dorrklockan och nar vi oppnade dorren sa stod det en hel pase med paket dar och dar lag en lapp fran Tomten som sa att han hade valdigt mycket att gora just idag sa om vi kunde hjalpa honom att dela ut paketen- visst det kunde vi ju!

Av mormor och Goran fick Mia och Tova nya klader, duntofflor vilket ar perfekt for golvet ar kallt har, spargrisar, handdukar, koksgrejer, pussel ja en hel massa bra saker.. det var sa gulligt for varje paket de oppnade sa de "Mummy this is what I always wanted" :) Jag som sagt har inhandlat mitt nya koksbord som ar super!

 Vid lunch kom Cat, Robert & Ava over med annu mera paket. Mia fick ett satt med prinsess saker.. sarskilt skorna med riktig klack var poppis. Tova fick en shopping trolley full med mat som hon fullkomligt alskar! Sedan at vi god kladdkaka som jag bakat tillsammans med tjejerna..

Senare kom Henrys bror och hans flickvan och sov over.. vi lagade kalkon, med roast potatoes, parsnips och carrots... mums! Kalkonen blev verkligen lyckad!

Juldagen
Pa Juldagsmorgon vaknade vi alla och oppnade vara strumppaket- Mia & Tova fick en bricka som de kan ha frukosten pa och jag fick en kam och ett harband, Henry fick en tval. Pa formiddagen kom Helen och Segun och vi oppnade lite mera paket som ni kan forsta sa var barnen valdigt glada over alla dessa paket! :)

Jag stod och lagade mat hela morgonen for att fa allt klart tills alla andra kom. Sa kom Henrys mamma, Henrys syster med man och 2 barn och alla var klara att ata god julmat. Vi hade svensk julskinka, sill, janssons, prinskorvar, roast potatoes, brod, ost, kalkon, en hel massa godheter.. efterratten blev saffransglass med varma hallon underbart gott och en hit bland alla!

Sa kom Tomten igen! Mia fick en microphone som man kan sjunga i (som Mia sjong i hela kvallen) och Tova fick en kamera. Mera klader, skor, doktors kit , en barbie telefon, jag kommer inte ihag allt! Nu iar sa var Mia valdigt precis med vad hon ville ha- en barbie telefon, barbie familj och en cykel.. (fast cykeln far hon nar hon fyller ar istallet)

Kvallen spenderades framfor diskkon dar det fanns ganska mycket disk! Nu vill jag bara ha en diskmaskin!!!

Boxing Day
Stadade pa morgonen.. sedan akte Henrys bror och flickvan hem.. vi andrade pom lite i vardagsrummet och sa fick vi besok av Henrys Moster hennes engelska man och Henry kompisar och deras barn. Trevligt och jag bjod pa en god banankaka.  Nar alla gatt hem stupade jag i sang och soxmnade som en stock fast med ett stort leende pa lapparna- det var en God Jul!

Jo skulle vilja ratta nat jag skrev pa bloggen for ett tag sedan "vi vill onska alla i Sverige...." men det var ju inte ratt vi vill onksa alla i hela varlden en god jul och ett gott nytt ar!!!

... och har kommer korten:


image203

image204

image205

image206

image207

image208

image214

image209

image210

image213

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback