Vecka 50 nar ska det borja snoa?

Sondag
Jaha, idag gick vi inte till kyrkan for vi hade bestamt med Sofia och Jonatan att vi skulle aka till Gallerian och shoppa lite julklappar till barnen det ar ju mycket billigare dar. Snalla var S & J for de tog barnen sa jag och Henry kunde strosa runt- vilken lyx! Tyvarr gick tiden alldeles for fort och eftersom vi skulle pa namngivnings ceremoni i Notting Hill pa eftermiddagen sa var vi tvungna att aka redan vid 3pm. 
Den lilla bebisen som ska heta Lola var bara 7 dagar gammal och sa sot.. de ar ju sa sma och gulliga!
Elinor hangde med oss hem efterat och vi satt mest och snackade skit och sen gick jag och la mig. Var ratt sa trott efter en hektisk helg.

Lordag
... och tur var val det for vi hade ju Henrys barn just den lordagen men det var ok. Vi akte hem till Henrys mamma och halsade pa och sedan var det kvall och dags for XFactor finalen. Sa en helkvall hemma...

Fredag
Det verkar som om jag har blivit valdigt huslig sen vi flyttade in i vart hus.. idag gjorde jag och Tova saffransglass sa har lagom till jul.. mums med harliga hallon! Vid lunch kom Cat & Ava forbi och lekte en stund.. Avas forskola ligger ju typ 1 min fran varat hus sa de tittar typ alltid in till oss nu vilket ar kul. Vi foljde dem hem och Mia och Tova fick varsin tidning. Sedan var det dags for mig att gora mig iordning infor julfesten med jobbet. Sofia kom vid 6pm och tog barnen. Julfesten med jobbet var pa en mysig liten pub i Fulham sa ganska langt hemifran men som tur var betalade jobbet en taxi hem efterat sa det var skont. Maten var god. Jag at mozzarella sallad till foratt, svardfisk till varmratt och banoffee paj till efterratt. Och en hel del gott rott vin till maten blev det. Som tur var sa akte jag hem tidigt sa fick sova lange sa madde helt ok i lordags...

Torsdag- Lucia
Idag sa bakade jag och Tova en kladdkaka som vi skulle ta med oss till julfesten/luciafirandet med svenska mammor. Sa hamtade vi Mia pa skolan och kakade en snabb lunch pa McD. Det var verkligen en trevlig julfest med massor av gott att ata. Cecilias jansons frestelse var gudomlig! Nu ikvall ska jag aka till brent X och kolla lite. Jag tror det ar oppet lange nu under December. Ska bli skont att aka en svang utan barnen.

Idag gratulerar vi Goran som fyller ar! Stora kramar fran oss alla.. xxx

Onsdag
Idag var jag hemma fran jobbet for Tova var krasslig (hosta) och har ar typ -2 grader kallt sa ville inte att hon skulle bli mera sjuk.. Sofia kom anda till jobbet och hjalpte till. Vi hade en mycket trevlig dag tillsammans. Vi at god tomat soppa till lunch och sedan tittade Cat och Ava in en stund for de har samma forkylning som vi sa det spelade ju ingen roll. Alla 3 barnen kladde ut sig till prinsessor och lekte i sitt prinsesslott. Nar Cat och Ava gatt hem sa bakade vi pepparkakor allihopa.. Sofia hade med sig pepparkaksdeg. Det var trevligt och Mia och Tova tyckte det var jatteroligt. Sedan gjorde vi pizza till middag och nu har barnen precis somnat och jag far mysig hemmakvall Henry ar pa xmas party med jobbet.

Tisdag
Idag ar det svinkallt har- jag holl pa att frysa ihjal nar jag gick till jobbet... men antar att man inte ska klaga det ar sakert inte ens minusgrader!

Mandag kvall
Far man onska sig snalla barn i julklapp eller??! ;)

Idag nar jag kom hem fran jobbet fick jag veta att Mia varit valdigt olydig och tagit en blackpenna och malat vara fatoljer i vardagsrummet.. tack och lov for IKEA och tvattbara overdrag! Den senaste veckan har Mia varit den mest olydiga lilla tjejen ni kan tanka er och inte lyssnat pa nagonting.. sa nu ska hon fa se pa andra bullar som du brukade saga mamma ha ha ha
Sjalv tror jag att Mia forsoker braka for att hon inte tycker om att Tova har blivit sa duktig.. for det har hon verkligen blivit pa senaste tiden.. och att det egentligen bara ar lite uppmarksamhet hon vill ha.

Jag och Sofia var ute och korde lite bil tillsammans sa hon kan borja kora barnen till skolan istallet for att sta och vanta pa en buss fyra ganger per dag. Det ar ju inte sa kul i denna staden nar bussen aldrig kommer. Det gick bra och hon lyckades kora pa ratt sida av vagen!

Mandag
Lagom till Jul kanske? Hoppas det for det bara regnar regnar regnar hela tiden.. jattetrakigt! Nu jobbar jag i 3 dagar sa det blir val inte mycket annat gjort.

image194 image195
Har ar 2 underbart fina kort som Sofia tagit pa barnen...

Kommentarer
Postat av: Conny Ray(Falkenberg)

Jobba på med Mia,jag vet vi har det likadant hos oss.Barn nummer två lär sig fortare och gör inte så många fel som barn ett gjort.Dom lär sig fantastiskt fort av barn ett.Men som du säger,hon behöver bara lite extra uppmärksamhet.Sköt om er och hoppas att tomten kommer till er med.

2007-12-12 @ 11:40:40
Postat av: Andreas

Jag skickar sno pa posten, hur mycket vill du ha ???

Postat av: Sara

Det vore verkligen skitbra om du gjorde det! Du tror inte att ni behover den sjalva da??! =)

2007-12-15 @ 19:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback