Vecka 51- Nu ar Julen snart har!

Fredag
Idag akte jag till High Barnet for Henry ville ha nan slags elektrisk rakhyvel som man bara kan kopa i just en affar dar sa jag bestamde traff med Cecilia & Emil som oxa skulle dit. Vi hittade det vi skulle ha och sedan fick vi god lunch hemma hos Cecilia. I eftermiddag sov Mia och Tova en timme sa det blev sen laggning (Tova ar typ fortfarande vaken och klockan ar 8.30pm) men vad gor man nar de mar daligt och behover sova...

Nu vantar jag pa att Henry ska komma hem sa vi kan mysa tillsammans framfor brasan... om vi nu hade nagon!

Torsdag
Vi skulle egentligen akt hem till Cecilia idag pa Svenska Mammor traff men jag kande att jag inte orkade stressa ivag dit innan Mias julavslutning pa skolan och eftersom jag fortfarande har varldens hosta sa tyckte jag att jag fortjanade en lugn dag. Vid 1pm lamnade jag av Tova hemma hos Cat och Ava och sedan akte jag till Mias skola. Stolt mamma satte sig pa forsta banken med kameran i hogsta hugg. Mia var en angel i julspelet (om Jesus saklart). Hon var sa duktig och sjong med i alla sanger. Sedan hem och hamtade Tova och sa var vi hemma mest hela kvallen...
... ja just det vi var hemma och kladde var gran som vi antligen kopt. Vi korde pa budget gran for £5 en liten rackare men den ser jattefin ut med svarta trendiga kulor och en silver stjarna i toppen.

Onsdag
Barnen ar mycket battre idag och Mia ska till skolan igen efter att ha varit hemma i 2 dagar. Idag ska Henry vara hemma med barnen for Sofia har akt till Sverige och ar ledig. Vi far se hur det gar men det gar sakert bra- uppdatering ikvall.. ;)

Tisdag
Idag rusade jag runt lite pa lunchen och kopte lite smapaket som jag hittade pa Portobello Road. Det var trevligt och borjar val komma in i julstamning litegrann. Fast lite daligt ar det vi har ingen gran annu! Men man kan ju inte garna kopa en pa gatan och slapa hem pa bussen eller?? Det far bli kopt i helgen sadar lagom till julafton!

Nar jag kom hem hade vi en liten minijulafton med Sofia som hade kopt sa fina julklappar till barnen. Och tank jag och Henry fick oxa julklapp! En superfin tavla med kort pa Mia & Tova.. och en hel cd med kort som Sofia tagit pa barnen- underbart!

Mandag
Jag har varldens hosta! Jattejobbigt och sitter just nu pa jobbet och snorvlar och mar pyton.. den har veckan jobbar jag och sen ar jag langledig ska bli sa skont!
 
image197  image198  image199  image200  image201

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Vilken tur du har din Sofia vekar vara hur bra
som helst var rädd on henne,julstämning har infunnit sig hos oss, julgodis klart apelsiner
med nejlikor gjorda önskelistan klar ja nu väntar vi bara på tomten hohoho.....

2007-12-19 @ 20:57:39
Postat av: Lars

Bra kort. Krya på dig. Ha en trevlig helg.

2007-12-21 @ 18:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback