Vecka 9

Lordag
Idag har det varit fullt upp med 4 barn.. vi borjade dagen med att aka till Helens skola och hamta Segun. Sedan kakade vi lunch och nar vi kom hem igen sa var det fint vader sa vi var alla ute tillsammans och sparkade boll pa parkeringsplatsen. Ja, tradgarden var alldeles full med lera for det har regnat sa mycket sa vi ville inte riskera att fa tvatta 4 barns klader!
Jag och Helen fick sug pa att baka en kladdkaka sa det gjorde vi tillsammans. Tova hon rorde oxa runt lite i smeten och hjalpte till att slicka skalen. Hon blev jattearg nar jag tog resten av smeten och hallde i formen och stallde in i ugnen.. ha ha hon ville val ata upp allt..
Till middag blev det spagetti och kottfarssas- alla at som bara den. Och mamma det blev lite rester till lunchen imorgon.. :)

Nu har Tova lagt sig, Henry akt hem med Helen och Segun och Mia sover i soffan. Henry ska jobba och jag ska stada upp lite efter dagens storm.. sedan tar jag det lugnt.

Fredag
Jag och barnen bestamde oss for att aka till Toys R Us. Det ar sa bra dar.. barnen blir helt till sig. De kan springa runt och leka. "Mummy look!" ar allt man hor fran Mia och fran Tova "Titta" tror jag hon sager.. dar stannade vi i en timme eller sa sedan korde vi over till Brent X och traffade Josse och Noah. Han ar varldens sotaste bebis. Alla satt och beundrade honom och han ar jattesnall. Inte ett pip pa hela dagen. Lunch pa McD sa klart och sedan somnade bade Mia, Tova och Noah i sina vagnar och jag och Josse kunde ta en kaffe och snacka lite strunt ett tag innan alla vaknade igen. Sedan akte vi tillbaks till Toys R Us for att kolla lite igen. Josse kopte en jattefin badleksak till Mia & Tova som inte var billig, som tack for alla leksaker (hand me downs) hon fatt till Noah.
Pa kvallen blev det ett laaaaangt bad med nya leksaken.

Det var verkligen en toppendag. Vi bestamde att vi kanske aker ner till Windsor nasta fredag om vadret tillater.

Torsdag
Jag jobbade idag igen.. det var kul att komma tillbaks till all stress igen :). Jag hade ca 100 email i min inbox att ga igenom.. det hade tydligen varit mycket att gora forra veckan. Vi har fatt en ny tjej som ska hjalpa till nu nar jag gar pa deltid. Hon heter Fiona (jag tanker pa Shrek varje gang jag pratar med henne.. ) och hon ar verkligen schysst. Jag tranade upp henne sa mycket som mojligt for nu ar jag ju ledig tills pa tisdag.

Torsdag kvall satt jag barnvakt at Kat och Robert som skulle pa foraldramote sa det var fullt upp. Fast det funkar ju sa bra med Ava hon ar ju en liten angel..

Onsdag
Idag ska jag bara slappa- barnen ar pa dagis och det regnar och ar ruggigt ute sa tanker nog bara vara hemma.

Tisdag
Idag var det Mias tur att hanga med mamma till Svenska Kyrkan och leka och sjunga svenska barnsanger. Vagen dit var regnig och forsewningar pa tuben sa lite frustrerad nar jag kom fram. Men val dar sa fick man sig svenskt brod, kaffe! och kanelbulle. Jag satt mest och snacka skit med Mari och aven en tjej som heter Camilla. (Det ar henne vi ska hem till den 10 Mars a kolla pa melodifestivalen.) Det var riktigt trevligt. Mia hon sprang runt som en galning och nar vi satte oss ner for att sjunga sa forsokte hon hanga med fast hon aldrig hort visorna forut. Hon ar sa duktig! Efterat sa sprang vi i regnet till Svenska Affaren och handlade lite smagodis.. mums!

Mandag
Idag akte jag hem till Melissa som var ensam hemma med Luca och halsa pa. Jag satt med lillen och det ar ju sa mysigt, sarskilt nar man kan lamna tillbaka nar de borjar grata.. :)

Kommentarer
Postat av: Lisa Runesson

Sara har du fått babylängtan, tänk den går aldrig
över...

2007-03-01 @ 09:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback