Vecka 29 - Varfor slutar det aldrig att regna?

Sondag
Vilken harlig dag vi har haft idag.. pa morgonen sa tog jag och barnen en promenad till parken- Mia gick hela vagen det var duktigt. Val dar traffade vi Cat & Ava och tankt solen sken och det var harligt! Sedan kom bada pappor i bil! Henry och Robert och vi tog en lunch och fika tillsammans medans barnen lekte i parken. Valdigt trevligt..

Henrys syster kom forbi en stund med Mia och Tovas kusiner Tobi och Tossin och precis nar de akt sa ringde Cat och sa att vi maste skjutsa Robert till sjukhuset sa in med alla i bilen och ivag. Nar vi kom fram sa kande sig Robert battre sa barnen lekte en stund i tradgarden och sen akte vi hem jag lagade mat och nu har barnen lagt sig. Skont!

Lordag
Idag hade vi fullt upp med 4 barn i huset. Vi akte hem till Henrys mamma en stund och sedan akte vi och kollade pa ett hus.. sa lagade Henry jattegod mat nar vi kom hem. Mumsigt.. Ikvall ska jag ta det lugnt och slappa och kolla pa TV.

Fredag.. hela England ar oversvammat!
Idag ska det tydligen komma lika mycket regn som det brukar gora pa 1 hel manad, sa vi haller oss inne nu pa morgonen. Sedan kommer Malin & Co hit i eftermiddag.

Nar Malin & Co anlande sa akte vi i varldens sporegn till Brentan- alltsa det regnade sa mycket att man knappt kunde se vagen. Malin korde efter mig i sin bil och hennes lilla bil blev total igenimmad sa hon fick stanna till vcid vagkanten.. val inne pa MCD sa blev det oversvamning inne i shoppingmall! Helt otroligt som tur var sa satt vi redan inne och kakade sa vi fick sitta kvar men alla andra blev portade. Tydligen sa var hela Mill Hill Broadway oversvammat sa det var ju skont att vi inte var dar. Flera vagar och tunnelbanestationer ar oversvammade och det ar kaos.. som vanligt har i England nar det rakar regna eller snoa.. ;)

Men efter allt regn sa kunde vi iaf avsluta dagen i parken dar vi oxa traffade Cat & Ava sa klart! Barnen fick springa runt och leka efter ett par timmar i en bil! Det brukar bli sa nar jag och Malin traffas att alla barn somnar i bilen och vi sitter och snackar skit- som sagt Malin vi skulle nog passa som WAG's i USA. :)

Torsdag
Idag pa morgonen var vi hembjudna till Asa och William och Asas stora mage (hon ska ha barn i September) pa lunch. Vi hade aldrig varit dar innan sa barnen var nyfikna pa allt och skulle pilla och testa. Vi at god lucnh och barnen lekte bra tillsammans. Nasta vecka kanske Asa och William kommer till oss..

Sedan akte vi ner till Wood Green dar vi hade Svenska Mammor traff hemma hos Mari och Aina. Eftersom mina barn inte sovit sa var de odragliga sa vi stannade bara en timme sedan akte vi hem.. jag fick en lugn bilfard hem eftersom Tova dackade sa fort vi startade bilen. Vi akte direkt till parken - det regnade inte sa jag tog tillfallet i akt- dar traffade vi saklart Cat och Ava och at medhavd picnic som blev barnens middag.

Bada 2 somnade vid 6.45 sa jag fick en skon hemmakvall Henry var pa jobbfest.

Onsdag
Idag ar jag och Tova ensamna hemma och har hur trevligt som helst.. vi har just kommit hem fran Waitrose dar vi handlat lite mat. Just nu skiner solen men for bara 5 minuter sedan sa sporegnade det.. sa inte kan man riktigt vara ute nar det ar sa lynnigt vader.
Tova hon har borjat med att saga "okay mummy" till allt man sager och sedan sager hon "good girl" till sig sjalv.. :) Jag tycker att den har fasen ar ratt schysst och far garna halla pa lange!

Vi haller fortfarande pa att leta hus- det ar sa jobbigt och finns inte sa mycket och nar de finns sa forsvinner de pa typ en dag. Men men snart gar det nog tillslut.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att det fortsätter länge, Grattis på
namnsdagen SARA Puss från Mamma,Göran hälsar också

2007-07-19 @ 08:02:45
Postat av: ia

ha en bra namnsdag ; ) /lillsyster

2007-07-19 @ 13:59:28
Postat av: Sara

Tusen tack - det hade jag faktiskt glomt att man hade namnsdag.. Nar man sager till folk har att det finns en dag med ens namn sa tittar de konstigt pa en och undrar vad som ar fel.. ha ha :)

2007-07-20 @ 19:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback