Vecka 30 "sommaren ar kort.. det mesta regnar bort"

Sondag
Mina barn ar sa sota.. varje kvall sa tar de pa sig sina pyjamaser och tar sina teddies och dummies och satter sig i min sang och vantar pa att mamma ska komma och lasa godnatt saga.. :)

image156

Idag tvingade jag in Henry till den nya svenska affaren i stan pa en fika.. de har sa himla gott kaffe dar! Sedan kopte vi fodelsedagspresent till Helen och nu ikvall tar vi det lugnt och jag ska kolla pa Housewives in Orange County om snuskigt rika husfruar i USA alltid lika kul att dromma sig bort bort bort.. money money money..

Lordag
Idag ska vi ga och kolla pa vart hus och se om det fortfarande ar vad vi vill ha..

Fredag
Idag var vi ute pa Broadway och gjorde lite arenden, banken och boots.. sedan traffade vi Cat och Ava och gick till parken och sen hem till deras hus. Efter ett tag sa var det for mycket brak sa jag gick hem med Tova och vi var ensamna en liten stund medans jag gjorde iordning mig for kvallen nar vi skulle ut pa tjejmiddag. Jag och Lina hade folje till Kentish Town dar alla vantade pa oss. Nar jag kom dit sa kande jag mig plotsligt inte sa bra sa jag drack bara cola och kakade en pizza sedan akte jag hem.. och nu lordag morron sa ar jag febrig och forkyld.

Torsdag
Jaha idag var det "Projekt Svenska Mammor" igen.. vi hade tankt att aka till Brigthon men eftersom det regnade igen sa bestamde vi for att aka till London Aquarium och titta pa fiskar. Tyvarr sa beslutade jag mig for att ta helt fel vag dit sa fick ga i typ 20 trappor, rulltrappor och ta manga olika tag sa efter en laaaang resa och en trott mamma (som dessutom hade varsta trakeps) kom vi antligen fram till Aquarium. Nja.. jag tyckte det var lite litet men barnen sprang runt och hade kul. Sjalv var man mest orolig att man skulle tappa bort dem. Nar vi var klara sa gick vi till McD och sedan tog vi tuben till Oxford Street dar vi hittade fram till en ny svensk affar och dessutom ett fik. Mysigt och gott gott kaffe. Sedan sporegnade det och jag och barnen sprang hela vagen till bussen och akte hem.. det gick snabbt och latt och skont med inte en enda trappa! Nu ikvall ar Henry ute med sitt jobb och de ska tydligen grilla en hel gris sa det blir nog gott for honom.. sjalv ska jag titta pa Brothers & Sisters och sedan blir det en tidig kvall. Har kommer lite kort fran dagen:

image153


image154

image155

Onsdag
Idag var vi med Jenny och Tobias och kakade avskedslunch pa the Orange Tree ute i skogen.. det var trevligt.. Mia och Tova fick lite brod sa att de kunde mata ankorna men tyvarr sa hittade de inga sa de slangde i lite i vattnet om ifall de kom sen. Resten av eftermiddagen var vi hemma och vilade. Pa kvallen gick jag ut med mina nya kollegor och kakade god mat och drack vin- alldeles for mycket. Men det var verkligen kul att traffa alla nya manniskor.

Jenny vi kommer sakna dig!!
image152

Tisdag
Idag skiner solen!! Vi ska ga till parken och i eftermiddag ska vi passa Ava sa da far vi leka i tradgarden.. Malin & Co kanske kommer forbi.. har kommer nya kort pa Mia och Tova:

MIA 3 ar
image151

TOVA snart 2 ar
image150

Mandag
Det regnar igen vad mer kan man saga... fast igar var det toppen vader och har delar vi pa en gunga!

image149


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback