Vecka 31- ar sommaren har nu?

Sondag
Idag var vi hemma och fixade pa morgonen och sedan eftersom det var typ 30 grader ute sa fick jag ivag hela familjen till badpoolen i Hampstead Heath. Det var en lyckad eftermiddag och Mia och Tova alskade det!

image165

image166

image164

image167

Lordag
Idag ar det lordag vi har alla barnen och det ska bli 27 grader varmt- var finns havet nar man behover det??

Jag och Mia gick till Argos och kopte en stor pool som vi fyllde med vatten i var tradgard sa alla barnen kunde bada och jag och Henry kunde sitta och slappa i solstolarna. Det var en mycket bra ide.

image163

image162

image160

Maste bara tala om att Tova hon ar sa duktig att ga pa pottan- eller ja hon vill ga pa stora toaletten och sager till nar hon behover ga, bade kissa och bajsa! Igar kvall nar jag lagt henne sa ropade hon efter en timme eller sa "mummy mummy" nar jag kom in till henne sa hade hon tagit av sig pyjamas och bloja och sa: "mummy I need the toilet". Jaha sa jag satte henne pa toaletten och mycket riktigt hon gjorde en poo poo! Sedan la jag henne igen men efter en 15 minuter sa ropade hon mummy igen. "mummy I need the toilet wee wee" jaha sa jag satte henne pa toaletten igen och visst hon gjorde en wee wee! Sedan somnade hon naken i sangen. Lite jobbigt att potty train mitt i natten men men det ar ju verkligen hur duktigt som helst att hon vill hon ar ju inte ens 2 ar annu!! Och tank sa skont att man inte behover gora nagot sjalv- jag har tranat barnen bra tror jag very independent! ;)

image161

Fredag
Idag akte vi hem till Christina, Adam och Elias och lekte i deras tradgard at god lunch och barnen lekte jattebra. Tova hade en lekkamrat och tycker det ar sa roligt med pojkleksaker, verktygslador och "ilar" som hon sager for bilar. Pa eftermiddagen gick vi hem till Cat & Ava och hade pool i tradgarden for det var stralande sol och 25 grader varmt om inte varmare. Mia och Ava har kopt var sin bh (eller nja Avas syster Georgie har kopt for Mia och Ava vill vara precis som hon- hon ar ju 15 ar) som de springer runt i. Efter bad och lek sa fick jag och Cat ett ryck och tankte att facepaint kan ju vara roligt- sa Mia och Ava ville vara en sol och Tova hon blev en katt sa klart och sprang omkring och sa mjau mjau. Har kommer lite bilder- japp vi maste nog trana lite mera pa det dar med facepaint!

image157
Ava och Mia basta kompisar!

image158
Tova

image159
Mia

Onsdag
Idag borjade jag mitt nya jobb.. det var bra. Chefen var inte dar sa ganska soft jag laste igenom, fyldle i blanketter och annat. Sedan gick jag och en tjej pa kontoret och kakade lunch pa Portobello Road. Mitt kontor ligger typ 5 minuter darifran! Perfekt! Jag kopte med mig billig och god frukt fran marknaden. Jag fick min egen laptop- inga mera brak om vem som ska ha datorn!!! 

Barnen hade en bra dag med Anna som lagade kottfarssas- Mia tog 2 ganger!

Mandag
Idag borjade var nya au-pair Anna jobba hos oss.. jag visade allt som var viktigt och sedan gick vi till parken en stund. Jag lamnade Anna ensam i ett par timmar nar jag akte och gjorde lite arenden. Det gick bra Mia var lite lessen men jag tror hon bara var trott. Ikvall ska jag ta det lugnt som vanligt och sedan borjar jag jobba pa onsdag!

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Lika väluppfostrade som sin mamma...

2007-07-31 @ 18:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback