Vecka 25 -Graset blommar och blommar! ;(

Sondag
Idag maste vi kopa glodlampor och sa ska vi halsa pa Jenny och Tobias i deras lyxhus..

Lordag
Efter ca 3 timmar i bilen for Helen skulle till Kumon och sen maste vi handla picnic och lunch sa anlande vi till Hyde Park. Packade ut allt ur bilen och letade upp alla harliga svenska manniskor! Midsommarstangen var inte sa stor det kan man inte saga men vad spelar det for roll? Vi dansade runt den iaf och Tova blev forskrakt  och borjade grina nar jag borjade dansa runt som en groda.. ja, mina barn de verkar inte riktigt ha forstatt det har med den svenska midsommar traditionen annu.. ;) Vi at god picnic och efter ca 2 timmar akte vi hem for det verkade som regnet var pa vag tillbaks och mycket riktigt det borjade osregna och val hemma sa kom askan.
Jag fick varldens allergi attack sa Henry lagade middag at oss alla - ja da kanns det verkligen bra!

Fredag
Idag blev vi bjudna hem till Cecilia som bor i East Barnet. Cecilia lagade jattegod korvstroganoff med pasta och mina barn at jattebra. Det ar sa harligt att mina barn ater allt och ar tacksamma for maten de far- men det vet man ju aldrig med barn.. nasta vecka kan de ju vanda och de borjar bli krasna.. :) Efter lunch blev det kaos for alla barn var sa trotta och brakiga -sarskilt mina barn sa in i bilen och sa korde vi hem. Vagen hem till oss ar riktig landsvag sa mysigt. Nar barnen vaknade promenerade vi till bibblan och var kulturella. Jag fixade lanekort sa att vi kan lana bocker och dvds. Mia tyckte det var roligt. Nar vi kom ut ur bibblan tankte vi ga till parken men himlen var svart sa vi tog en rask promenad hem och precis nar vi gick in genom dorrarna sa oppnade sig himlen och regnet oste ner Phew! Da oppnade vi glass paket och kakade jordgubbar- Malin & jag och barnen. Glad Midsommar!

Torsdag
Nu ar det helg igen! Harligt och snart midsommar.. vi aker val hela familjen till Hyde Park pa lordag och firar svensk midsommar med alla fulla svenska ungdomar.. :) 

Mandag
Japp idag klockan 8am sa slangde jag mig pa telefonen och ringde till GP och fick en tid for att fa recept pa min allergi. Tydligen skulle jag kommit for ett par veckor sedan innan det blev sa har allvarligt.. jag tror de sa samma sak forra aret men jag tanker typ samma sak varje ar att det sakert inte ar sa farligt. Nasta ar paminn mig garna om hur jobbigt det var i ar sa att jag kan borja med ratt medicin i tid. ;) Nu har jag iaf ogondroppar, tabletter och nasspray sa hoppas att det blir battre snart.
Pa morgonen var vi bara hemma och i eftermiddags akte vi hem till Cat  & Ava. Vi gick hela vagen till ponden och matade ankorna det tyckte barnen var kul och bra motion for de gick hela vagen. Aven Tova hon var sa duktig.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Läste på Sandras blogg att ni snart skall handla
på Hajen? Kommer ni snart?

2007-06-19 @ 09:37:55
Postat av: ia

glad midsommar önskar daniel & ia : )

2007-06-22 @ 09:52:42
Postat av: Ingemar Kauppinen

Glad Midsommar önskar familjen Kauppinen till er alla.På lördag är det Midsommardagen Sara.Hälsa alla fulla svenskar,att vi firar Midsommarafton i dag.

Postat av: Lars

Regnet det bara öser ner men vad gör det när det är midsommar. Ha en trevlig sådan.

2007-06-22 @ 12:01:54
Postat av: Sara

Hejsan allihopa.. ja har maste man fira pa lordag eftersom folk faktiskt jobbar har idag. Vi hoppas pa solsken imorgon for idag har det sporegnat hela dagen.. Men jag och Henry har oppnat en burk sill och tar en nubbe! Glad Midsommar!

2007-06-22 @ 22:33:31
Postat av: Anonym

Tack d samma:) har jobbat hela helgen. så mkt midsommarfirande bidde d inte här..när har ni planerat att komma hit? saknar er :)

2007-06-24 @ 23:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback