Vecka 10 - 3 dagars lyx

Sondag
Eftersom jag inte kom hem innan runt 12.30 igar natt och barnen vaknade runt 6 och plus att jag hade druckit alldeles for mycket vin sa vaknade jag med trakeps! Jag hade typ glomt hur det kandes sa det var val pa tiden att man fick uppleva det igen.. :)
Sedan sa stadade jag hus och hem och fixade lite..

Pa eftermiddagen kom Sofia hem till oss och traffade Henry, Mia och Tova for forsta gangen. Vi gick alla till parken eftersom det var typ 15 grader och stralande sol. Nar vi kom fram till parken sa hade val resten av alla barnfamiljer i Mill Hill tankt samma sak.. sa det var ratt sa fullt. Men Sofia klarade det bra anda och barnen tydde sig till henne direkt.

For er som inte vet sa haller jag pa att skaffa en au-pair till barnen och Sofia ar en av kandidaterna. Imorgon ska vi traffa en tjej till som heter Victoria.. sedan bestammer vi oss!! Ska bli spannande..

Konferensen
2 sprakighetskursen som jag varit med att fixa var verkligen en succe.. det kom ca 35 mammor och Michelle forelaste med manga bra tips. Jag fick mig verkligen en tankestallare.. sa maste ta mig i kragen och bara prata svenska med barnen nar vi ar ensamna. Nar Henry ar med vill jag prata engelska sa att han far vara med i dialogen. Det var manga mammor som sa att deras man inte "ville" vara med i konversation, men sa vill jag inte att det ska vara. Och nar vi ar med engelska kompisar sa pratar jag alltid engelska- det kanns ratt sa oforskamt annars.. och det blir svart att losa konflikter barnen emellan.

Lordag
Idag ska jag vara barnfri hela dagen OCH hela kvallen! Svenska Mammor konferens om tva-sprakighet, ska verkligen bli roligt.. :)

Fredag
Idag sa akte jag, mia, tova, malin, rakel och traffade josse och noah pa IKEA. Det blev en hellyckad dag.. fast Mia var pa jattedaligt humor hela dagen.. Kan ha berott pa att hon vaknade vid 5! i morse. Efter IKEA sa akte vi hem till oss och barnen lekte sa duktigt utan att braka. Jag och Malin fixade och organiserade litegrann i sovrummet. Tack for alla tips Malin.. nu ar vi pa god vag till ett fint och valorganiserat litet hem. Sedan gav vi barnen god middag och sa korde vi Malin och Rakel till tuben sa de kunde aka hem.
Nar vi kom hem sa badade Mia och Tova tillsammans och Mia fick for sig att hon skulle leka att kanten pa badkaret var en rutschkana.. det sag verkligen jattekul ut, men eftersom det kan vara farligt sa maste man ju saga nej- ibland ar det sa trakigt att vara mamma!!!

Torsdag
Sa var det helg igen! :)

Tisdag
Idag jobbade jag igen.. kandes som jag varit pa en liten kort semester under helgen. Det kanns bra att jobba 3 dagar i veckan. Man hinner liksom med lite mera. Nar jag kom till dagis och hamtade Mia sa hennes larare att hon har andrat sitt beteende nu nar hon bara ar 3 dagar pa dagis. Tydligen ar hon mycket gladare och sa. Ja, visst ar det skont for nu hinner man ju vara lite mera med sina vackra dottrar.

Mandag
Idag var jag ju hemma fran jobbet.. min forsta vecka med 3 dagars arbete.. Jag och barnen korde hem till Malin och Rakel och dar lekte barnen medans jag och Malin fixade en au-pair annons som vi la in pa londonsvenskar.com
Sedan promenerade vi hem till Ylva (en annan svensk mamma som vi kanner). Hon har 2 barn sa det blev fullt os dar hemma hos henne i ett par timmar. Malin hon stack ivag pa ett mote om sitt national insurance nummer sa jag och Ylva blev ensamna med 5 barn! Men det gick bra.
Val hemma hos Malin igen sa kaka vi gott turkiskt farskt brod med homous (som Tova fullkomligt alskade och vrakte i sig).

Nar vi kom hem sa la jag tjejerna och hamtade Kat som lovat att sitta barnvakt nar jag och Henry gick ut och firade varan traffedag. Det var verkligen trevligt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

klart d inte spelar så stor roll..d e ju tanken som räknas :P ja tänkte faktiskt på er härromdan oxå å på när ja ska komma å hälsa på nästa gång..vet dock inte riktigt när d kan tänkas bli, kanske lite längre fram fram mot sommaren :) vi kan la höras när ja kommit på benen igen å se när d kan bli :D puss å kram

2007-03-15 @ 22:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback