Ny vecka & ett nytt hus

Uppdatering (inget internet igen sa det blir uppdatering nar jag lyckas koppla upp mig med resten av varlden)

Malet var ju att sova i huset i torsdags kvall men tack vare var nya aupair och hennes pojkvan som hjalpte till med flytten lyckades vi flytta nastan allt sa vi kunde sova i huset pa onsdag kvall! Flytten var verkligen lyckad och tusen tack till bade Sofia och Jonathan som var suverana. Vi klarade dessutom att flytta ALLT i varan Renault Espace (vilken toppen bil alltsa!) sa behovde inte hyra en man&van. I helgen har vi fixat och organiserat sa mycket som vi hann med. Garaget ar just nu platsen dar allt man inte vill ha i huset dumpas.. lite orolig att det borjar se ut som garaget hemma hos pappa sa jag maste ta mig i kragen och organisera dar nere oxa. ;)

Huset ar underbart- det gar att bo i det som det ar aven om vi vill dra ut heltackningsmattor och fixa badrummet och koket sa funkar det. Och jag maste ju saga att fordelen med heltackningsmatta ar ju att golven ar varma. I koket har vi vanligt golv och det ar svinkallt att vara darinne. Barnen alskar huset det finns stora ytor att leka pa, vilket de inte ar vana vid.. Vi har inget koksbord annu sa for tillfallet har vi vara rosa tradgardsmobler i koket men det funkar ju sa lange tills vi kan kopa bord och stolar. Sa fort vi blir far internet ska jag lagga upp en del bilder sa alla kan se.

I helgen fick vi besok av varan Jenny och det var kul nar vi oppnade dorren sa Tova "Jenny" och gav henne en kram som om hon aldrig varit borta.. vilket ju betydde att hon kom ihag henne. Jenny bor hos oss sa vi hinner traffas pa kvallarna och sen aker hon hem imorgon igen.

Igar var vi hemma hos Josefin, Noah och Garreth pa 1ars kalas.. vilket party alltsa. Forst traffades vi pa Wacky Warehouse vilket ar ett softplay, tyvarr sa akte vi fel for jag trodde det var ett annat Wacky Warehouse men nar vi kom dit sa var det fel, sa tillslut kom vi en hel timme for sent sa det blev inte sa mycket lektid for barnen. Efter det sa blev det fest hemma hos Familjen McEntee och god kycklinggryta, tarta och kladdkaka. Tova kakade nog upp en halv kladdkaka sa det blev inte mycket over for nan annan. Jag tror det ar hennes favorit "mat"..

Igar salde jag dessutom Mias bilstol till Josse sa nu har jag pengar att kopa en ny till Mia. Hon ar ju sa lang sa hon maste in i en san dar bilkudde med ett ryggstod bakom.

Pa torsdag aker jag och barnen till Sverige- det ska bli underbart att komma hem sa snart igen efter forra besoket. Forhoppningsvis sa ar barnen inte lika vilda denna gangen! ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi har förberett oss för dessa vilddjur......

2007-11-19 @ 13:26:56
Postat av: Sara

*ler*

2007-11-19 @ 15:53:39
Postat av: Lars

Ja inte vill ni att det skall se ut som det garaget.
Ha det bra.

2007-12-03 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback