Vecka 45 Nu ar det snart dags att flytta... igen!

Helgen
I lordags var vi hemma och packade pa morgonen och sedan akte vi ivag och kopte en kyl/frys, den billigaste vi kunde hitta! Sa den far vi pa onsdag kvall..

Vi var pa barndop i sondags Mia och Tovas kusiner doptes. Vi akte tidigt pa morgonen, de bor i Chelmsford vilket ar ca 1.5 timme att kora sa ganska langt. Dopet var fint sedan fick vi god mat. Pa vagen hem nar vi var pa motorvagen (som inte har en enda bensinstation) sa sager Tova saklart att hon maste kissa- yippie! Jaha sa vi stannar till vid vagkanten och latsas att det ar nagot fel pa bilen.. ja vad ska man gora?

Fredag
Vi fick vara snabba att komma ivag pa morgon for efter vi lamnat Henry pa stationen var det dags for forsta kvartsamtalet for Mia. Tova fick folja med hon var valdigt glad hon alskar att leka och kan inte halla sig tills hon far borja sjalv. Kvartsamtalet gick bra egentligen var det inte sa mycket ide att vi gick for allt var tydligen perfekt. Mia var en toppen tjej, valuppfostrad och utvecklas i precis ratt takt. Hon ar duktig pa allt och en allrounder.. och jag fick oxa berom for att jag verkligen har lyckats med henne. Det ska jag komma ihag nar det ar jobbigt och man kanner att man inte orkar uppfostra!
Efter det sa akte jag och Tova hem till Christina och Elias och lekte en stund. Tova tycker det ar roligt att vara dar och leka med alla pojkleksaker.

Torsdag
I morse vaknade jag och hade tandvark sa det var ju inte sa himla kul precis.. sa nu ska jag ga till en engelsk tandlakare for forsta gangen sedan jag flyttade hit.. for det ar akut om man sager sa! Som tur ar kan jag ga till en privat tandlakare eftersom mitt nya jobb har dental plan (de betalar for det!). Och tur ar val det for nar jag ringde sa de att det kostar £85 pund bara for att undersoka och se vad som behover goras. Jag vill inte ens tanka pa vad notan blir tillslut.
Efter ett par varktabletter sa akte vi och lamnade Mia pa skolan och sedan hem bakade en snabb kladdkaka och sa kom Cecilia och Emil forbi och lekte en stund. Sedan akte vi och hamtade Mia pa skolan och ner till nasta skola och hamta Ava som vi skulle passa i ett par timmar. I eftermiddag var Cat har.

Mandag- Onsdag
Jobbade och hade fullt upp.. igar kvall var vi och kollade pa huset och matte alla ytor sa att vi kan planera vart alla grejer ska sta. Sa maste vi ju kopa en kyl & frys oxa- alla bidrag mottages! ;)
Nu resten av veckan blir det till att borja packa sa smatt och planera infor flytten. Nu ar jag ju ledig i nagra dagar sa det blir perfekt att satta igang med en sadant rolig syssla.

Kommentarer
Postat av: Lars

Sköt om er. Lycka till.

2007-11-11 @ 19:21:33
Postat av: Mamma

Du kan ju snart fixa en egen flyttfirma du börjar
ju få rutin. Hoppas allt går bra i flytten
Krama barnen från mormor. Puss

2007-11-12 @ 06:43:22
Postat av: Sara

Ja det kanske inte vore en dum ide! Tank pa mig nar jag slapar alla vara mobler igen... :( Barnen far kramar fran mormor varje dag! Ses snart

2007-11-12 @ 12:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback