Vecka 36- A new beginning...

FLYTTEN

Nu har vi antligen flytta in i huset! Jag och Henry flyttade nastan allt sjalva och jag trodde jag skulle do!!! En lang smartsam dod........ men tillslut sa var det klart efter typ 50 vandor fram och tillbaks. Och tank da hade vi anda en man (eller 2 man) & van som tog alla stora saker som sangen, bokhyllor sofforna osv. Jag fattar inte varfor man sparar pa sa mycket skit??? Nu ar det kaos i hela huset och allt maste bli klart innan fredag da kommer ju var au-pair. Igar spenderade jag dagen med att fixa sa mycket som mojligt och fortsatte aven att stada nu borjar det bli renare i huset iaf. En sak som jag upptackte under flytten var att jag ar valdigt bra pa att "gomma" saker och ting pa platser sa att de inte syns och organisera all "skit". Vi har namligen lyckats fylla ett 3 sovrums hus med allt vi fick in i en 2 sovrums lagenhet. Det ar val for att jag alskar IKEA sa mycket- "var sak har sin plats"

..det borjar sakta men sakert bli fint iaf och det ar ju tur att man har fatt bra stadrad fran mamma. Om du hade sett huset mamma sa hade du typ dott. Nar jag stadade kaklet pa toaletten sa var det som pa reklam ni vet nar de drar med trasan och det var svart och sa blev det vitt.. ha ha ha!! och pappa du kommer bli glad nar du hor att jag ar nu oxa agare av en mirakel mopp som du pratade om. ;)
Igar kopte jag en sadan dar tvattlina som star upp och ser ut som ett upp och nervant paraply. Jattebra nu kan jag antligen hanga min tvatt ute i tradgarden! Sa skont..
Nar vi har kopplat in internet och fatt iordning sa ska jag se till att ta lite kort pa huset sa att ni alla kan se.

Mia och Tova gillade verkligen inte att flytta det var sa trakigt och vi foraldrar struntade totalt i att de ville till parken och leka. Tillslut tog de sig upp pa en stol och hoppade ut genom fonstret i lagenheten och ner i tradgarden!! Alltsa jag trodde inte det var sant.. men det ar ju bra att de kan improvisera.. ;)
Jag ringde Cat & Robert x antal ganger och bad dem ta barnen ett par timmar och ge dem lunch och middag, och det ar klart att de gjorde det! Tack och lov att de fanns dar och kunde hjalpa till.  

Vad roligt att sa manga har kommenterat pa min blogg och tusen tack sager Tova for alla presenter och grattis kort!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ia: om Henry far bestamma sa blir vi nog oxa agare av ett Wii snart.. ;) Kram kram

2007-09-05 @ 17:00:37
Postat av: Lars W Kauppinen

Wii är jätteroligt ... jag och barnen har spelat det hos några vi känner ... får både motion och är jätteroligt.
Sköt om er och ha det bra ...
MVH
Morbror Lars, Kusin Moa och Kusin Pontus.

2007-09-09 @ 21:24:11
Postat av: Sara

Ha ha motion genom TV Spel det ar verkligen nagot nytt ;) Jo det verkar som vi far skaffa ett vi med!

2007-09-11 @ 10:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback