Vecka 37 allman uppdatering

Fredag- 2 sjuka sma barn....
Igar kvall nar jag kom hem fran jobbet sa hade Mia 39.9 graders feber- hjalp! Sa i med Nurofen och Calpol och allt jag hade men febern ville inte ga ner.. sa natten var minst sagt orolig nar hela hennes lilla kropp kokade och hon bara lag och yrade och hade runt 40 graders feber! Direkt nar GP oppnade stog vi och knackade pa dorren. Jag hade ju mistankt att Mia hade fatt urinvagsinfektion igen sa klart att man var extra orolig eftersom hon isf fatt hog feber- det ar ju inte bra. GP gav oss antibiotika (tyvarr sa blev det den med lakrits smak vilket mina barn inte lart sig uppskatta annu) sa akte vi hem och da upptackte jag att Tova oxa hade fatt en slang feber. Inte lika illa som Mia "bara" 38.5 sa idag har vi varit hemma och legat framfor TVn hela dagen.

Ikvall ar jag barnvakt hemma hos Cat som skulle ut med sin man och fira svarforaldrars fodelsedag sa jag stallde saklart upp. Vad har man inte vanner till? Dessutom sa passar det mig utmarkt eftersom jag har tid att kolla mina mail, uppdatera bloggen och chatta lite. Internet ar fortfarande inte igang.... :(

Torsdag - Mias forsta dag pa forskolan
Idag sa var det dags for Mia att borja forskola.. det gick jattebra, hon var inte lessen alls och hade tydligen varit ett alldeles underbart barn! Ar det inte det man stravar efter att ens barn ska vara valuppfostrade och bra barn nar man lamnar bort dem? :)

Tisdag
Idag ar jag pa jobbet och skont ar det att ha internet igen i ett par dagar..

Mandag
Idag var vi alla 4 (jag barnen och Jennie) hemma ute och promenerade runt i Mill Hill, visade sa mkt som mojligt for Jennie, sen hem en stund till Cat & Ava och kakade lunch och pa eftermiddagen korde vi hem till Josefin & hennes au-pair Josse och halsade pa. Jennie och barnen gick da till lekplatsen alldeles sjalva och barnen hade uppfort sig sa det var skont.. bade for mig och Jennie antar jag!

Uppdatering:
Alltsa jag forstar inte hur man overlevde innan man hade internet! Nu har vi inte haft internet sedan vi flyttade ut ur lagenheten och jag hanger inte med langre.. idag pa jobbet fick jag spendera nagra timmar att ploja igenom email och kolla allas bloggar och uppdatera mig sjalv ja inte ar det latt! ;)

Nu har vi kommit till ratta i huset och var au-pair Jennie har anlant sa det borjar sakta men sakert bli vardag igen.
I helgen hade vi total kaos med ny nanny, bonus barn, besok fran Sverige och ett hus som skulle fixas. Men det ar ju roligt nar det hander grejer!

Tova hon ar varldens duktigaste lilla tjej- hon ar blojfri och har varit utan nu i 3 veckor och hon har ju bara precis fyllt 2 ar! *stolt mamma*

Pa torsdag borjar Mia forskola a det ska bli sa spannande- tank att hon ar sa stor nu.

Annars sa ar det som sagt allmant kaotiskt i vart liv for tillfallet.......


Kommentarer
Postat av: Lars

Skönt att det ordnar till sig.

2007-09-12 @ 09:41:49
Postat av: Sara

Jo det tycker jag med! :)

2007-09-12 @ 12:27:05
Postat av: Doris Almén

Precis så är det Sara! Det är när barnen inte är med sin mamma och pappa som man får sitt betyg om man lyckats! Heja på er! Moster Doris

Postat av: Henry

Keep up the god work.

2007-09-19 @ 16:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback