Vecka 39 Nu ar hosten har!

Nu har vi internet igen!!!! :)

Torsdag
Sista dagen pa jobbet innan helgen.. nasta vecka borjar jag jobba nya dagar sa fran om med da kommer jag jobba mandag-onsdag och vara ledig varje torsdag och fredag. Vi vill garna ha besok fran Sverige!!!

Onsdag
Jobbet igen!

Tisdag
Idag hade vi verkligen en busy dag. Pa morgonen sa akte jag och Mia ensamna till sjukhuset (Jennie var en parla och hade hand om Tova). Det ar roligt att vara ensam med Mia ibland och man kan prata om olika saker, nastan som att prata med en vuxen ;) Ja, Mia hon vaxer upp till att bli en very polite little girl.. ja valuppfostrad, artig och engelsk i sin stil.. hon sager alltid "thank you" och "please". Tova hon ligger inte sa daligt till sjalv hon sager "thank very much".
Pa eftermiddagen sa akte vi in till Svenska Kyrkan till mammagruppen och jag drack sakert en 10 koppar svenskt kaffe och kakade en hel del mumsiga kanelbullar. Det ar kul den nya prasten ar slakting med Sara Corin och har vuxit upp i Varberg. Prastfrun hon ar toppen och har gjort mammagruppen hur trevlig som helst.
Sedan akte vi ner till Chelsea och overraskade pappa pa jobbet. Hemvagen gick bra, Mia hon somnade i vagnen, men Tova hade hur mycket energi som helst trots att hon inte sovit pa hela dagen.. val hemma runt 6.30pm sa la jag Tova sa jag och Henry hade en mysig hemmakvall.

Mandag
Jag bytte dagar och jobbade pa mandag denna veckan eftersom vi hade aterbesok till sjukhuset pa tisdag och mitt nya jobb ar flexibla och later mig byta dagar det ar inga problem. Sa skont att man inte behover anvanda upp sina semesterdagar till sant. Pa vagen till jobbet sa blev jag dyngsur- det har typ aldrig regnat sa mycket har innan hela jag var blot och da hade jag anda ett stort paraply!

Uppdatering av den senaste tiden:

Vi har verkligen haft fullt upp i vart liv den senaste tiden.. i helgen hade vi alla barn hemma igen och nu nar Mias skola har kort igang sa var vi bjudna pa BBQ, eller rattare sagt vi var val mer eller mindre tvungna att ga, sa hela familjen tog sig dit pa lordag eftermiddag och det var intressant och valdigt engelsk tycker jag. Man fick dessutom betala 50p for ett litet plastglas med dricka sa det blev ju ratt sa dyrt i slutandan. Plus att da hade vi redan betalat £13 per familj och tagit med oss en gronsallad.. nan matta far det val vara. Sedan nar vi val fick maten sa stod de och lassade pa maten fast man fick nastan ingenting- nja det kandes lite snalt for min smak.

Pa lordagskvallen var Jennie sa snall och satt barnvakt sa jag och Henry kunde ga och ata middag med hans bror som fyllde ar. Vi gick pa en afrikansk restaurang och at god mat. Vi stottte aven pa en annan svensk mamma och hennes man dar sa det var kul for da hade jag nagon att snacka med bland alla Henrys slaktingar och vanner.


Kommentarer
Postat av: Conny Ray(Falkenberg)

We mabe going to visit you in the new year.We keep in touch.

2007-09-30 @ 13:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback