Dagmamma - mitt andra jobb

Jaha idag hade vi dagis har.. Ava kom klockan 8am trots att Mia hade spytt vid 6am! Hon kom in till mig vid 5.30am och sa "Mamma I have to spy" (ja alltsa jag vet inte varfor hon sager spy pa svenska och resten pa engelska- men ganska gulligt) och mycket riktigt det gjorde hon i tvatthinken som jag stallt jamte soffan  sa duktig nar det kom sa spydde hon och sen ropa hon "mamma I spyed" men Cat & Rob maste ju anda till jobbet sa de lamna av Ava anda.. hoppas hon inte far magsjuka men det tror jag tyvarr. Vid lunch spydde Mia en gang till stackarn. Hon har plockat upp nat hemskt magvisrus.. inte kul alls. :(  Och YES jag har tagit mina tio vita pepparkorn! lol

Under dagen har vi allafall fatt en hel massa gjort eftersom vi var tvugna att vara inne HELA dagen med tre smattingar. Vi lekte med Playdough, malade och lekte med Happy Land typ lite plast mannikor som man kan bygga en stad med.. lite som playmobil fast for mindre barn. Sen stadade jag ut alla gamla leksaker som barnen aldrig leker med.. mestadels bebisleksaker.. (en del har jag lagt undan till Ella som hon kan fa om hon vill nar hon blir storre!)

Jag och Tova lekte "mamma-pappa-barn" som hon sa sjalv: "I am the mummy and you are the darling" om jag har forstatt det ratt sa ar det bebisen som ar "the darling" och antar att det kommer fran alla ganger jag sager darling till mina barn och det ar saaaa gulligt nar hon sager det med riktig engelsk rost.

image274

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett litet vitpepparkorn till en liten flicka värt
att prova...

2008-04-17 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback