Glomd smuts och en massa skit

Idag fick jag ett ryck (undrar om det ar genetiskt eller varfor jag alltid far sana ryck??) och bestamde mig for att stada ur bilen.. det hade inte gjorts pa riktigt sen vi kopte den for typ 2 ar sedan.. alltsa utanpa tvattas den ju typ alltid och tvattkillarna pa macken de svabbar lite med en trasa men det raknas inte. Sa ut med alla saten ur var kara Renault Espace och dammsuga och svabba pa riktigt. Tova hjalpte till pa sitt satt med att halla lite vatten har och dar. Blev superbra tillslut och frasch och all smuts och skit borta borta.

Tank vad man hittar nar man stadar pa stallen man "glomt" bort att stada pa. Nagra gamla pommes, bitar fiskpinnar!, nuggets fran X antal ganger vi varit pa McDrive, en hel del leksaker, solbrillor, gamla svenska godisbitar (vilket sloseri!) och sen saklart grus grus grus fran alla leriga barnskor...

Stada bilen fick mig att tanka pa forr i tiden. Jag kommer ihag brorsan och jag brukade dopa mammas & pappas bilar nar vi var sma. Skumt fast ibland kanns det som ens bil ar en i familjen- sa lojligt det later! Men man spenderar ju sa mycket tid i den- plus var ar sa stor kanns nastan som ett substitut till den dar stugan vi inte har! ;)
Nagra forslag pa namn?

Tova, huset och den stadade bilen...
image273

Kommentarer
Postat av: Lotta

tack för titten inne hos mig. vad fint de var här och vilken sötnos pa bilden ovan!!

Postat av: Sofia

Min pappa doper alltid sina biler efter namnsdagen den dagen man kopt bilen pa. jag foljde hans fotspar sa min bil hette Ursula =)
Men fasen eran bil borde heta nat stort och frackt namn for den ar ju stor och frack

2008-04-13 @ 15:37:57
URL: http://gerty.blogg.se
Postat av: Sara

Ha ha :) Ursula det gillar jag starkt! Ska kolla namnsdagen da vi kopte var..

Hejsan Lotta a valkommen! ;)

2008-04-13 @ 16:12:19
URL: http://runesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback