I like the way you nod after everything I say..

... like it actually means something to you... alltsa ibland nar jag sitter pa jobbet och min kollega pratar med mig sa kommer jag pa mig sjalv med att typ nicka och le och skratta som om det betyder nat for mig fast det inte alls gor det. Egentligen ar hon inte bara min kollega men min chef. Hon ar schysst och trevlig och jag gillar henne..  Hon ar typ runt 40 ar, singel, bor i en rik stadsdel av London, gar omkring med sina designer klader, har mycket pengar, och pratar typ alltid bara om alla man som hon har probloem med- fast de ar liksom inga riktiga problem. Det ar sana som "han ringde inte" eller "han gillar mig bara som en van" och det kanns sa himla litet. Och da kommer jag pa mig sjalv med att tanka "kom tillbaks nar du har riktiga problem".. syniskt jag vet och sjalviskt oxa. For henne ar det ju jobbigt och inte alls trivialt och litet.. fast det finns ju folk som dor..

Det far mig att tanka pa alla som jag pratar med som kanske oxa tanker sa dar nar jag maler pa om mina problem och bekymmer. Som inte alls ar sa stora och fantastiska. Fast for mig kanns de saklart gigantiska! ;) 

"I like the way you nod after everything I say.. like it actually means something to you.."

Kommentarer
Postat av: Lotta

jo men visst e de väl sa.. allt är ju relativt beroende pa vad man jämför med. men man kan ju inte alltid jämföra sina problem med dom som dör. tror vi människor behöver ventliera vara problem, stora som sma och bara känna att nagon lyssnar och fa tycka lite synd om sig själv. ha en rba dag gumman!

Postat av: Sara

Precis du har sa ratt man maste fa klaga ibland.. stora eller sma problem! Kram

2008-04-16 @ 14:07:41
URL: http://runesson.blogg.se
Postat av: Livet i byn

Ja det är ju inte utan att man känner igen det du skriver. Jag tror alla gjort så någon gång, det är nog rätt mänskligt!!

~Livet i byn

2008-04-16 @ 14:12:03
URL: http://livetibyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback