Mias forsta semester

Igar pa morgonen slappte vi av Mia som bara ar 3.5 ar gammal hos Fam Oppenheimer. Mia skulle aka pa sin allra forsta egna weekend resa till deras cottage uppe i lyx-England nanstans. Vaskan packade hon kvallen innan. Klader, pyajamas, teddy, tva bocker, tandborste och tandkram och 2 stycken applen "In case I get hungry once I have gone to bed.. and one is for Ava"
Jag hade forklarat for henne att du ska aka sjalv och sova dar och komma hem imorgon. "Ok mummy" var allt hon sa och verkade inte alls nervos.. typ jag holl pa att do inombords av nervositet.. alltsa jag vill saklart att hon ska aka men det kanns konstigt tomt och kanner mig liksom halv. Men det kanns oxa bra och jag ar stolt over Mia som klarar av det trots att hon ar sa liten.
Dessutom ringde Cat vid 19.15 och sa att bada barnen sov som stockar! Impad! Hon sa att hon hade sagt till bada att de fick prata i 5 minuter och sen hade Mia sagt "Ok thats it.. Good night" vant sig om och somnat pa typ 1 sek. Ava hade forsokt att prata vidare men Mia ar ju van vid Tova sa hon hade inga problem att ignorera Ava.

"Cat, today was the best day ever!"
image272

Morgonen efter alltsa idag fick jag ett text av Cat "We are up they both slept without a noise until 6.30am. So proud of them" :) Runt 3 var de hemma igen och Mia var trott men glad och lycklig.

Nu har jag precis lagt mina sma anglar och sitter och funderar pa om det var ratt eller fel att lata henne aka. Hon ar hemma allt ar bra. Hon hade toppen kul och allt hade gatt som pa rals.. Ni undrar sakert varfor jag sager sa. Alltsa H var inte glad att Mia skulle aka och fick verkligen ge mig in i en strid for att hon skulle fa det.. Man fick hora ett och annat child abuse, bad mother, dont care about his feelings, its not normal... ja listan kan goras lang. Det ar saaaa jobbigt nar man har olika asikter om ens barn.. vad de far gora och inte gora. Vad gor man da? Star pa sig eller viker ner sig? Jag menar jag gjorde det ju for Mia, inte for min skull. Och nar hon val fick aka var jag orolig att nat skulle handa da skulle man val aldrig forlata sig sjalv. Vilken soppa!

Kommentarer
Postat av: Lotta

sa söööt hon e!spännande med första weekendresan utan mamma och pappa!!!

Postat av: Sara

Jo den fick jag verkligen fajtas for! ;) Min yngsta skulle inte klarat det- helt annan personlighet. Som sagt man kanner sina barn.. Kram

2008-04-14 @ 14:53:31
URL: http://runesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback