Oj vad det har hant mycket

Forra veckan hade ju jag semester sa da akte vi hela familjen till Sverige pa en snabbvisit.. det blev verkligen ett fullspackat scheema.. Pappa kom och hamtade oss pa flygplatsen och bara hem och landa hos pappa en stund innan vi packade in oss i bilen igen och akte igen. Till farmor och farfar och de har en underbar stuga vid en sjo dar vi sa snallt fick sova. Forst stannade vi pa middag och det blev ratt sa sent innan vi kom ivag. Val framme vid stugan den ligger ensligt till var det helt backsvart och jag sa till Henry att ga och oppna dorren. Men det vagrade han och sa det far du gora.. ha ha ha Men val inne somnade barnen och vi tittade pa fotboll Arsenal och nat annat lag kommer inte ihag.. Henry var valdigt glad. Jag tror han skulle kunna flytta till Sverige bara han fick se sin alskade fotboll!

image267 image268 image269

Morgonen efter vaknade barnen inte forran 9 och jag som hade sagt till farmor och farfar att vi vaknar minsann vid 7! Sa dar sotd de och vantade vid 9 och vi var inte ens pakladda.. maste vara luften och tystnaden dar ute i smalands skogar.
Efter farmor lagat goda vafflor sa fick Mia och Tova aka pa farfars grasklippare som ar valdigt cool.. och det hade hur kul som helst.. det var verkligen en hojdpunkt for barnen och sakert for farfar oxa!

Senare korde vi hem till Varberg igen och halsade pa Linda som har en liten knatte som kryper.. dar fick vi korv stroganoff och ris mums.
Den kvallen at vi mycket god middag hemma hos Pappa & Lotta och drack gott vin- tydligen passade vinet inte till salladen men det brydde ju inte jag och Henry oss om. Vi var glada att vi fick dricka vin for en gangs skull.. ;)

Morgonen efter skulle vi traffa min kompis pa lekcafe men hon kunde tyvarr inte men eftersom jag redan lovat Mia & Tova sa gick vi anda. De hade sa kul vi fick inte ga hem.. men det gjorde vi ju och tog taget till Gbg. Som var en halvtimme forsenat och val pa fanns det inga sittplatser sa vi fick typ sta hela resan. Men det gick det oxa. Pa stationen nar vi vantade pa att moster skulle hamta oss sa helt plotsligt sjong Mia jattehogt: "It's to late to appologies" Alla vande sig ju saklart och smalog..

Kvallen var valdigt trevligt moster hade kopt skaldjur och vi kakade rakor och kraftor och drack gott. Det var lange sedan jag at havskraftor och jag alskar verkligen det! Mia och Tova hade en orolig kvall och sov daligt kanske for mycket nya stallen?

Lordag morgon akte vi hem och det gick bara bra.

Pa sondag morgon vaknade vi och hela familjen hjalpte till att stada i vantan pa Jenny som halsar pa. Dessutom snoade det MYCKET- inte riktigt klokt! Efter en mycket lang och stressig resa for Jenny.. det snoade ju pa morgonen sa typ alla tag var installda. Hon fick aka runt hela England for att komma fram.. sa at vi lunch tillsammans och sen akte vi till Brent X och kollade pa POP. Jag hade present kort dar sa kopte 2 fina hostjackor till M&T.. sen verkade det som Mia inte var riktigt frisk sa vi akte hem och kurerade oss. Men tyvarr vaknade hon mitt i natten med hog feber och hosta stackarn! :(

Mandag 7 April Sara fyller 29 ar!
Vi hade en bra dag aven om jag var tvungen att ga till jobbet sa fick jag frukost pa sangen och Tova sjong och hade gjort ett kort till mig.. Mia sov tyvarr eftersom hon var sjuk.. mina kollegor pa jobbet gav mig blommor, choklad och kort och min chef bjod mig pa lunch sa det var inte sa dumt. Nar jag kom till Cat for att hamta M&T sa hade de bakat cupcakes till mig sa gott!

Kommentarer
Postat av: Lars

Kul att ni hade en rolig och händelserik resa. Synd att Mia blev förkyld men det går sånt här. Hälsa o krama Mia o Tova. Det var så kul att träffa dom.

2008-04-08 @ 19:08:37
Postat av: Lars

Grattis tur att vi skålade när ni var här.

2008-04-08 @ 19:09:36
Postat av: Sara

Du ar lite sent ute va?! ;)

2008-04-08 @ 19:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback