Det gar sa fort nar man har roligt..

Oj da tiden sprang ivag.. forra veckan missade jag forsta advent men det har vi tagit igen nu. Pyntat och tander ljus och har julmys varje dag. Hade ju inte kopt adventskaldendrar till barnen heller men det ar oxa atgardat nu sa nu ar vi tillbaks pa spar igen. Vi satsar rakt fram mot julen. Vet inte varfor men tiden verkar ha gatt sa himla snabbt de senaste veckorna.

Vi var pa kvartsamtal med Tova och jag tror att bade jag och Henry blev glatt forvanade nar lararna sa att Tova var fantastisk, glad, social, duktig, hon ar en stor personlighet.. alskar att dansa och sjunga. Jo det vet vi ju. Hon tittar hellre pa MTV an CBeebies den lilla teaterapan! ;)

Mia ska ha Christmas Play i skolan pa tisdag sa hon gar omkring och sjunger och tranar pa sin replik: "she was clumsy" hela dagarna. Nu har de borjat lara sig bokstaver och lasa sa hon ljudar bokstaver som aldrig forr. Haromdagen vackte hon mig och sa "Mummy do you know what? I can read!"

I gar kvall var det dags for den arliga gloggfesten.. Vi hade riktigt trevligt blev en hel del vinglogg, vin och lussekatter. Mums! Kanns alltid lite mera juligt nar man har haft gloggpremiaren..

I helgen har vi haft tva barnkalas.. vilket var roligt for barnen mindre roligt for foraldrarna fast det sista var faktiskt helt ok. Goda canapeer och vin. Ibland forundras jag over hur mycket pengar folk lagger pa barnkalas har i detta land. Lektant, all mat och dryck, de bjuder in ela klassen, och sen far man varldens "godispase" med presenter alltsa Tova fick en My Little Pony och Mia fick en Disney Princesses porslinservis.. men halla? Ar det inte meningen att fodelsedagsbarnet ska fa presenter??

Nu ska jag satta mig i soffan och lasa Skona Hem som en av mammorna gav mig igar kvall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback