Jul Jul stralande Jul

Uppdatering fran senaste veckan:

Uppesittarkvallen gick bort iar.. ingen att sitta uppe med och inget att titta pa heller men jag slog faktiskt in en del paket..

Julaftons morgon vaknade Mia tidigt och sprang ut oh sag att Tomten (mormor) hade lamnat av paket under granen.. och Mia trodde inte det var sant.. och ville sjalvklart vacka Tova som fortfarande sov. Jag sa nej men det lyssnade hon inte pa och sen var det helt enkelt ingen ide att dra ut pa det sa barnen oppnade alla paket pa en gang. Det allra underbaraste med mina barn ar att aven om de inte far stora dyra paket sa blir de lika glada for det. Varje liten paket de oppnar sa sager dem "mummy I always wanted this and wow and oh and ah..." och det ar sa harligt att de uppskattar saker. Nu for tiden ar de flesta barn sa bortskamda och ska bara ha ha ha.. Och Tomten (mormor) hade aven fatt ner en del fina paket till mig vilket jag verkligen uppskattar mycket. Tack Mamma! 

Sen pa Julaftons eftermiddag sa akte vi hem till Jessica & hennes familj och dar blev det matlagning och forbereda svenska julbordet. Mumsig och sa trevligt :) 

Juldagsmorgon vaknade vi igen och tank Tomten hade lamnat mer paket till Mia & Tova.. det ar det som ar en (av manga!) fordelar med att man har en svensk mamma att Tomten kommer 2 dagar i rad! Vi gick hem tll Cat & Co och bytte lite klappar dar. Sen akte Mia & Tova med sin pappa till deras faster med familj och kom inte hem forran 23:00 sa jag hade en hel eftermiddag och kvall utan barn. Det var skont.. jag var hemma hos Cat & Co hela eftermiddagen och umgicks.. spelade spel- vilket jag alskar! Drack gott vin och at supergott engelskt julbord. 

Idag Annandag Jul vaknade vi och jag hurtig mamma som jag ar tyckte vi kunde baka lite scones sa det gjorde vi och at.. Tova tyckte det var "really disgusting" som hon sa men Mia at tre bitar resten at jag upp sjalv! Haha 

I efternmiddag har vi varit hemma hos Melissa & Co och haft trevligt . Barnen lekte pa bra en del smabrak men helt ok. Jag och Melissa satt mest och snackade skit i koket och drack kaffe. Ikvall har barnen lagt sig tidigt och jag ska val kolla nan film eller nat... ta det lugnt. 

Nu borjar jag faktiskt bli lite trott pa alla helger "a gora ingenting" och att alla ar borta i Sverige.. nu vill att allt ska bli som vanligt igen! 

Vi onskar saklart ALLA en god fortsattning pa Julen och vi tanker pa er hela tiden.. xxx


Datumljuset hann inte rinna ner...


Wow titta alla paket!


En cinderella penna


Hello Kitty tights


Nya klader.. och stor koncentration med pennor och block


Mamma hur skriver man Bratz?


A jag vill skriva Britney


Mia och Tova bakar scones i nya forkladet och hatten


Jag gillar mer osten an brodet och karvar lite hur som helst!


Tova fick en docka som kan simma pa riktigt.. och detta ar premiarturen..


Kommentarer
Postat av: Malin

I morgon kväll kommer jag och fikar.... hem ljuva hem...

2008-12-26 @ 23:26:14
Postat av: Jenny

haha de här korten var nog dagens höjdpunkt!!! herregud vad jag skrattar, kortet på Mia som vill stava till Bratz är ju kanske det roligaste på länge! och hatten! och osten! för underbart!=)



Låter som ni haft det riktigt mysigt iaf! massa pussar till er!

2008-12-27 @ 00:02:48
Postat av: Mormor/Mamma

God fortsättning på julen och vad bra att tomten

kom i år igen det betyder ju att ni varit snälla.

2008-12-27 @ 11:27:52
Postat av: Sofia

God Jul och Gott nytt år så här lite emellan!! Hoppas ni har haft en mysig jul (verkar så) Det har jag haft! Tänker på er! xxx Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback