Januari 2008 Vecka 1

Helgen
Lordag morgon vaknade vi sent vilket var skont.. sa akte vi till Homebase och handlade lister till badrummet och sedan ivag till slaktaren och kopte kyckling och kott. Det ar mycket billigare att ga dit sa det ska vi forsoka gora. Och jag tycker faktiskt att det ar godare kott oxa. Sedan akte vi hem och Henry lagade afrikansk mat och jag la lister i badrummet. Maten blev god och listerna ser snygga ut. Badrummet ar helt forandrat och det kostade inte mycket. Toppen!
Vi 4 tiden kom Olivia Ralph Marvin Zach och Sienna pa besok. Barnen alskar M & Z de ar stora pojkar pa 6 & 9 ar och jag tror nog Mia och Tova ar lite smakara! Ha ha ha

Sondagen spenderade vi igen med att ha lang sovmorgon och sedan akte vi till London Colney som ligger lite utanfor stan och handlade mat. Dar finns ett stort Sainsburys, M&S, Boots, Next, Sportaffar, Monsoon, Borders ja typ allt man behover egentligen.. sa dar sprang vi runt ett tag. Pa kvallen kom Elinor och halsade pa som vi inte sett pa lange hon har varit i Sverige i 3 veckor.

Fredag
Tillbaks till vardagen igen.. idag var ganget (jag, cat, ava, mia och tova) pa Brent X och kollade laget. Jag behovde hitta en ulltrad sa jag kunde sy ihop Henrys ylletroja som varit sonder i typ 1 ar. De hittade jag pa John Lewis.. verkligen svart att hitta pa nat annat stalle.
I eftermiddag var jag och Tova (Mia stannade hos Ava) hemma hos Mose och Kaleyah och fikade.. det var trevligt.

Barnen sover och jag ska kolla pa svensk TV pa internet.. sa roligt. Det borjade med att jag kollade pa alla avsnitt av Julkalendern, efter att barnen inte ville kolla blev jag fast anda, den var ju ratt sa mysig.. och nu kollar jag pa miniserier och allt annat. Harligt och underbart svenskt!

Jaha sa var det nytt ar da.. Januari 2008 det later ju ratt sa bra... jag och barnen ar sjalva idag for forsta gangen pa 2 veckor. Just nu ater barnen frukost och jag sitter och bloggar lite. Efter bloggandet akte vi hem till Adam & Co och lekte. De hade fatt en massa nya roliga kill leksaker i julklapp sa det tyckte tjejerna var jattekul. Sedan akte vi och hamtade Ava pa hennes dagis akte hem och vantade pa Cat som kom med goda kakor.
Sen efter vi fikat fick vi ett ryck och drog ut den vidrigt ackliga heltackningsmattan fran badrummet som jag bara inte kunde se mera. Sa otroligt snuskigt- hur kan folk ha det och ha haft det i typ 7 ar???? Ut till mattaffaren och handlade en matta som vi la ner ikvall. Det blev faktiskt ratt sa bra.. nu behover jag bara kopa lister sa ar det klart! Ja det ar tur att mamma och pappa uppfostrade mig till att klara av saker sjalv. Hur skulle det annars ga??? :)
 


Kommentarer
Postat av: Lars

Hur såg det egentligen ut under? Det kanske jag inte vill veta. God fortsättning på det nya året.

2008-01-03 @ 22:33:50
Postat av: Mamma

Man får tacka för komplimangen.

2008-01-04 @ 11:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback