Vecka 2

Helgen...
...borjade inte bra. Henry kom hem fran jobbet och var hur sjuk som helst.. kunde typ inte sta upp sa han akte med ilfart till sjukhuset dar diagnosen blev nat liknande njurbacksinfektion? och aven lunginflammation (vilket hemsk kombination!) Sen dess har han legat i 40graders feber och yrat nu ar det sondag och vi har precis varit pa sjukhuset igen och han har fatt ny antibiotika tydligen var den andra fel. (Fast det sa han ju till lakaren att han skulle ha ett annat antibiotika men de vagrade ge det till honom.. vad ar det med lakare som maste bestamma hela tiden!! De kan val lyssna pa patienten kanske??) Nu sover han sa jag hoppas att han kanner sig lite battre.. han hostar iaf inte lika mycket.

Torsdag
Idag hade vi verkligen fullt upp.. efter vi lamnat Mia pa skolan sa akte jag och Tova hem igen och sa kom Jess & Tia och halsade pa. Vi tog en snabb kaffe och sedan ivag och hamtade Mia pa skolan och hem till Cecilia pa Sv Mammor traff och verkligen en toppen lunch hade hon fixat. Vi var sakert en 8-10 mammor med barn i hennes lilla lagenhet.. men som man sager pa svenska: Finns det hjarterum sa finns det.... och sa ar det i var mammagrupp vi kanner varandra sa val nu att det spelar inte sa stor roll var vi ar eller hur mycket barnen brakar.. det gar ju over anda! Pa vagen hem ringde Cat & Ava sa vi akte hem till Wendy & Jack och tvillingarna och lekte litegrann. Kvallen avslutades hemma hos Fam Oppenheimer med middag och bad. Nu ar vi antligen hemma igen och vantar pa Elinor som kommer och lagar middag till mig! Harligt... :)

image226
Basta vanner...

Onsdag
Fick precis veta att "Om Du Lamnade Mig Nu" blev arets lat pa Grammisgalan- wow jag sa ju att den ar bast! Nu ar jag ledig igen harligt. Sitter och bloggar och njuter av mina sovande barn! Henry kollar pa fotboll..

Idag borjade det brinna pa mitt jobb sa vi var tvungna att evakuera sa det var allt lite laskigt men som tur var var det inte sa himla allvarligt och ingen brann inne.. tack och lov for det!

image225
"De tre prinsessorna"

Tisdag
Jobbar igen idag en hel del ar sjuka.. det gar nan acklig hemsk vinter kraksjuka har, sa nu vantar man bara pa att barnen ska plocka upp den nagonstans och insjukna.. men annu sa lange har vi klarat oss.

image224
Vilket harligt kort och vilka fina slipsar de har allihopa! Mia, Sofia & Tova :)

Mandag
Jag sitter har pa jobbet och funderar pa vad jag ska gora forst... jag har nastan glomt vad mitt jobb gar ut pa eller vad det ar jag ska gora egentligen.. kanske ska ga och koka lite kaffe istallet???

Mandag kvall
Barnen var jatteglada nar jag kom hem fran jobbet och hade haft en bra dag tillsammans med Sofia. Sa skont nar man kommer hem och ens barn har haft det bra utan mamma eller pappa. Jonatan tittade in efter jobbet sa jag och Sofia lagade en jattegod kottfarspaj som vi mumsade i oss alla 4. Sedan bums i sang efter en lang hard dag pa jobbet! (de flesta vet ju att dagen formodligen inte var alls sa lang och hard! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback