Vecka 5 Tillbaks i London

Sondag
Gud sa kallt jag haller pa att frysa ihjal hemma och man kan inte vara ute mera an en timme eller sa innan man har iskalla tar och fingrar.. jag vet brorsan jag ska inte klaga hos dig ar det ju typ -40! Iaf sa har kallt har det inte varit pa lange.. men tydligen (sa Henry igar) att Februari ar den kallaste manaden- kan ju kanske stamma! Vi akte bara till Sainsburys och handlade mat (till Henrys fortret som inte gillar att spendera pengar pa mat- men ata bor man annars dor man!) sen stadade jag ut kylen flyttade den till ett annat stalle i koket men nar jag val flyttat den sa insag jag att den inte kunde sta dar for den blev for stor och tog for mycket plats.. sa nu vet jag inte riktigt vad jag ska gora med diskmaskinen.. jobbigt jobbigt!

Lordagskvallen var underbart mysig- vi gick till Pancake House och det var mumsigt. Dar har de alla olika sorters pannkakor med sott eller matigt inslag. Jag valde en onyttig med glass, banan, chokladsas och baileys och drack te till. Fast det kom in ett par och satte sig jamte oss och killen valde en med grillade gronsaker och den sag verkligen god ut den tar jag nasta gang!

Lordag
Vi sov lange och sen tog vi pa oss varmt det ar kallt har nu typ 2 grader.. akte till Comet och kollade diskmaskin och nu star vi i valet och kvalet.. en dyr Miele som har 5 ars garanti eller en billig Bosch som har 2 ars garanti.. hmmm inte latt! Men vi far se bara jag far en diskmaskin blir jag glad! Nu ar jag trott pa att diska for hand och aven mina hander borjar bli torra och sondriga. Ja jag vet vad ni tanker- kop diskhandskar! Det ska jag gora oxa! Ikvall ska jag och Henry ut och mysa.. jag foreslog att vi skulle ga till Dudleys Pancake House. Det later val gott?

Fredag
Pa vag till Mias skolan sa ringde Cecilia och fragade om hon och Emil fick titta in pa en fika. Japp sa jag och tankte nan sekund pa att jag faktiskt borde stada infor svenkbesoket.. men men det hinns val med senare. Nar jag hamtat Mia fran skolan akte vi till parken och kakade lunch.. solen var framme for en gangs skull sa som Mia sa till mig: "Mummy I think it is a perfect day for going to the park" sen lamnade jag barnen hemma hos Cat och akte hem och fixade det sista. Da ringde besoket och sa att tyvarr hade de fatt forhinder och kunde inte komma.. snopet men men sa ar det. Sa jag akte hem till Cat och hamtade barnen och tog en kaffe istallet. Henry kom hem tidigt fran jobbet sa vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans.

Torsdag
Hann knappast vakna innan dammsugaren var framme och stadade hela huset.. sa ringde Melissa och sa att hon ville komma forbi med Luca sa da fick jag paus.. det var trevligt var sa lange sedan vi traffades. Melissa har ju borjat jobba igen sa hinns inte med alltid. Efter Melissa akt sa slappade jag och barnen mest hela eftermiddagen. Det far man val gora ibland?

Onsdag
Jobba igen..

Tisdag
Vid 6.30am fick jag ett sms av Sofia som sa att hon hade migran och kunde inte komma till jobbet sa jag krop ner under tacket igen och somnade om. Fick saklart stanna hemma fran jobbet inte sa himla skoj eftersom jag maste anvanda mina semesterdagar men man har ju inget annat val. Sa efter vi lamnat Mia pa skolan passade jag pa att titta in hemma hos Christina och Elias. Vi drack lite kaffe sen akte vi och hamtade Mia igen. Pa bussen och ivag till Svenska Kyrkan.. det ar sa mysigt sa jag vill garna in dit. Efter det akte vi ner till Chelsea och halsade pa Henrys pa jobbet. Mia och Tova var ju saklart valdigt populara och alskade all uppmarksamhet. Sen hem igen tyvarr fick vi ta en sisadar 5 tag lite jobbigt med vagn men vi var ju 2 sa det gick ju. Val hemma stupade vi i sang och sov gott hela natten.

Sverigeresan..
..var underbar men kort. Fast det gick faktiskt riktigt bra. Flygningen gick som pa rals nastan som att kliva pa en buss nu nar man gjort det sa manga ganger. Mia blev stoppad nar vi gick igenom rontgen maskinerna som jag kallar dem ;) Det tyckte hon var ganska haftigt att fa stracka ut armarna och bli genomsokt. Tandlakarbesoket gick bra hela fredagen med bedovad mun inte sa kul men forhoppnongsvis sa ar det bra nu ett tag framover. Vad hans med inte sa himla mycket men det var sa skont att vara hemma hos mamma och bli omhandertagen. Da blir man som barn pa nytt!

Nu ar det mandag igen och jag sitter och jobbar men snart ska jag hem och njuta av en skon kvall framfor TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback