Stolt Mamma

Idag var det antligen dags att ga pa skolmote pa skolan som Mia borjar i host.. sa spannande att ens aldsta dotter ska borja i en engelsk skola som dessutom ar katolsk. ;) Innan jag gick dit sa laste jag den nya Ofstead rapporten som precis kommit ut- skolan har fatt outstanding vilket ar valdigt svart att fa har i UK! Nar jag laste den blev jag helt lipfardig alltsa det var sa bra och sa harligt att det ar en bra skola hon ska ga pa... Har kan ni lasa sjalva:

http://www.ofsted.gov.uk/portal/site/Internet/menuitem.7c7b38b14d870c7bb1890a01637046a0/?event=getReport&urn=101334&inspectionNumber=307654&providerCategoryID=4096&fileName=\\school\\101\\s5rti_101334_20080707.xml 

Nu har jag precis kommit hem fran motet.. Vi fick forst lyssna pa en presentation om Foundation Stages och sedan fick vi kolla pa skoluniformen Mias ar mest gul med gratt och blatt. Kort kommer i host nar hon borjar skolan. Sedan fick vi veta vilken klass hon ska ga i- Yellow Class med Miss Morgan. Och klassrummen ar jattefina och inte alls skolbankar som jag trodde.. det blir som att vara pa lekis. Spannande pa fredag ska hon ga dit och traffa sin nya larare och se sitt nya klassrum.

Hoppas att Tova kanske kan ha sin experience session med pre-school samma dag vore val smidigt.


Kommentarer
Postat av: Henry

From Henry's Friend, you seem to exclude the Dad who is the cathoilc one

2008-07-08 @ 22:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback