Uppdatering

Oj oj nu ar det mandag igen och ingen uppdatering pa flera dagar.. i helgen har vi haft det busy busy:

I Torsdags sa var det den varmaste dagen pa aret (so far) sa jag och Malin tankte vi kunde aka till Hampstead Heath med barnen och bada i en liten pool som finns dar.. den ar grund och perfekt for barnen att plaska i.. tyvarr hade resten av London tankt likadant sa nar vi kom fram var det ca 2000 barn i poolen vilket ju ar lite laskigt. Jag sa strangt till Mia och Tova: Nu tittar ni pa mig och lyssnar- ni gar aldrig harifran med nagon annan an mig aldrig aldrig och de bara nickade med skramda ogon.. det ar ju som sagt lite laskigt att slappa ivag dem i sadana situationer men de maste ju lara sig och det ar bra for dem att veta hur de ska hantera sa manga manniskor. Det gick bra men jag och Malin var pa helspann med hokogon.
Sen skulle Tova upp och klattra i en klatterstallning men tyvarr var den for typ 6aringar och nar jag sa till henne att hon maste komma ner "Tova you cant do it" sa skrek hon tillbaks "Mummy I CAN do it!!" Ja ni som kanner Tova vet ju hur hogt hon skriker och ALLA i parken tittade pa oss. Sa hon tog sig ut pa ringarna och minsann halvvags over sa upptackte hon att jag nog hade ratt anda. Problemet var att hon var uppe i luften men tillslut sa fick jag ner henne. Phew..
Efter den parsen sa gick vi till farmen som ligger mitt i stan, och tittade pa getter, hastar och en stor gris. Tova alskar djur men Mia ar lite mer forsiktig.. hon har val tagir efter sin mamma! 

Sen pa kvallen sa anlitade jag och Malin var nanny och gick ut och tog en drink pa The Orange Tree.. mmm det var harligt att sitta och slappa efter en lang dag med 4 barn. 

I fredags var det mammatraff pa N20 (ett softplay) sa vi akte dit och traffade Cecilia och Lina med barn. Det var trevligt vi stannade pa lunch och sen akte vi en stund till Cat & Ava som antligen var tillbaks fran holiday. Mia & Tova fick en sot spansk klanning som de alskar. 
Sen var vi pa Brentan ett par timmar Jessica skulle fixa ogonbrynen innan hennes brollop sa jag och 3 barn gick till McD och kakade glass. Det blev ett besok pa POP oxa saklart. 

Pa lordagen vid 11am sa var Mia och Tova bjudna pa Scooby Doo kalas hemma hos William sa Malin korde dit mig (Henry skulle ju tvunget ha barnen innan kalaset och visste ju minsann inte nar han kunde lamna av dem men men) sa jag var en stund ensam pa barnkalas men sen kom mina sma sota tjejer antligen. Vi hade sa trevligt att vi stannade anda tills 8pm och under dagen hann jag med att dricka mycket gott vin och mumsa pa grillad kyckling. Det var helt otroligt alla barnen lekte hur bra som helst och vi vuxna kunde bara sitta och njuta av sommaren. Det ar skont nu nar barnen borjar bli aldre..

I sondags var vi bara hemma for vi var trotta vi vaknade vid 9 och sa gjorde jag Full English Breakfast som barnen alskar. Sen var vi i parken en stund men det var jattevarmt sa vi gick hem och slappade med iskall glass. Henry tittade in en stund och lekte med barnen.

Sa var det mandag igen och jag jobbar min sista vecka pa Palantir. Jag tackade ja till nya jobbet och borjar redan nasta vecka. Det ska bli skont och jag tror det verkar schysst.

Igar nar vi satt och kollade pa TV jag och Malin sa knackade var galne grannen pa och sa att Malin minsann hade parkerat alldeles for nara hans fina bil (han har en liten citroen sa inget sarskilt alltsa). Jag fragade om bilen stod parkerad innanfor linjerna och han sa jag men att vi maste parkera mera centralt i rutan annars ringer han till min landlord. Ha sa jag och sa om du ar sa orolig for din bil kanske du ska hitta ett garage att stalla den i.. da blev han sur och gick. Sen gick jag iaf ner och flyttade bilen nara buskarna och kunde nastan inte komma ur bilen men vad gor man inte for att en galen granne ska bli lugn??


Sa har hade Malin parkerat- mark innanfor linjerna!


Narmare kan man val knappast komma eller???

Kommentarer
Postat av: Lars

Lycka till på det nya jobbet. Parkeringarna var väl ok båda 2. Hälsningar o kramar till barnen.

2008-07-30 @ 10:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback