Nappfen kom till oss..

.. och plockade upp Mias nappar och flog ivag och bytte dem mot en alldeles egen rosa cd spelare som star pa bokhyllan i hennes rum och pa den spelas "Barbie Girl" hela dagen. ;)

Det var sa har att i var nya lagenhet sa har vi fonster i vardagsrummet dar man kan sta och titta ut pa alla bilar och annat och sa klart alskar tjejerna att sta dar och titta.. men de alskar oxa att slanga ut saker dar som hamnar nere i personen under oss "tradgard" vilket ju inte ar sa himla kul sa utskallning fick de ju saklart.. men foljande dag star jag och diskar i koket nar jag hor Mia saga "OOOOPPSSSS" och nar jag kommer in sa tittar hon under lugg och sager "My dummy fell out"
Aha tankte jag vilken chans och sa iskallt till henne att tyvarr men da ar den nappen borta och vi har ju INGEN annan. Nar hon tittade ut igen sa var ju nappen helt borta antagligen gomd i nan buske och visst hade ju nappfen kommit och hamtat den och det betyder ju att imorgon lamnar hon en present om du klarar att sova utan nappen hela natten. Mia sag inte sa himla glad ut men hon ar ju ett smart barn och hon hade ju faktiskt tappat ut nappen och det kunde ju vara sant.

Forsta natten kunde hon inte somna sa jag gick med pa att hon fick ligga i min sang och nar vi hade legat i kanske 10 minuter sa hon "Mummy my thumb is sore" Men sluta suga pa den da "I can't then I have nothing to suck on and all I dream about is dummies" :) Harliga unge va!? Sen somnade hon iaf efter kanske 30 minuter inte sa daligt. Hon vaknade en gang vid 11pm och var helt utom sig och gallskrek men hon lugnade sig efter ett tag och somnade om. Inte sa daligt tycker jag inte. Sen dess har hon bara fragat efter nappen ett par ganger och pa kvallarna tar det langre tid att somna in men jag ar anda mycket stolt over henne...


Nu ar det bara ett barn kvar som ska tranas.. ar det ok om vi gor det nasta ar eller?? ;)





Kommentarer
Postat av: Sofia

BRA JOBBAT!! =P

Postat av: Malin

Vilken duktig tjej. Du ska se Tova kanske slutar av bara farten..

2008-06-17 @ 00:09:56
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men det var väl det sötaste på länge! Jag håller på att trilla av stolen av skratt! All I can dream about is dummies... Åååh tänk om man var liten igen..!

2008-06-17 @ 00:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback