Busy day

Idag pa morgonen sa berattade jag for Mia om var dag och hon svarade bara: "Mummy we have a very busy day" och ja det var den faktiskt.
Forst lamnade jag och Tova Mia pa skolan och sa hem igen och slappa.. jag struntade helt enkelt i att stada.. vem bryr sig om man har lite skit i hornen?? Sen hoppade en trott Tova in i hornet pa trappan och grat floder.. sen somnade hon utmattad och sov i en timme.. vilken lyx da.. vad gjorde jag.. drack kaffe och kolla runt pa internet. Sen blev jag lite orolig att hon kansk einte skulle sova men nar jag ringde lakaren sa de att det dar ar bara en myt och att det inte alls ar nan fara med att de sover nar de slatt i huvudet.. sa blev lugnare. Ivag och hamta Mia i osregn och sen till sjukhuset med nagra prover som skulle lamnas in at Henry. Ut med 2 barn i osregn sprang over parkeringsplatsen dyngsura, Mia trillade och borjade grata.. in med proverna.. "Mummy I need to change my clothes"... "ja ja inte just nu sen".. ivag till Coffee & Tease a kaka lunch med Cecilia och Jess och barnen.. antligen en lugn stund. Barnen lekte snallt och hade kul.. jag snacka med mina kompisar.. sen pa med kladerna.. det hade slutat regna sa det var ju schysst.. hem till Melissa for att leka.. lekte ett tag sen blev det kaos.. da akte vi hem.. pa vagen stanna vi till hos Cat & Ava och harliga underbara Cat hade lagat tillrackligt mycket mat sa barnen fick middag idag oxa :) Hem antligen.. i badet med Tova som kissade ner sig pa badrumsgolvet.. satte mig vid datorn da hor jag en rost "Mummy I did a poo in the bath"

Livet som mamma ar sa underbart- man vet aldrig riktigt vad som ska handa sen.. ;)

Nu sitter jag och lyssnar pa Ani diFranco och barnen ar badade och klara for sangen.. imorgon ska jag pa konferens med Svenska Mammor och sen middag pa kvallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback