Skartorsdagen

Idag var vi uppe med tuppen :) saklart och hann med att aka till banken innan vi begav oss hem till Malin pa pasktraffen.. Vi kom fram i godan ro och sedan spenderade vi typ hela dagen dar. Vi borjade med god pizza till barnen som ju kanske inte riktigt gillar paskmat. Efter det fick mammorna mat, gravad lax, gudomlig potatissallad och sill och hembakat brod med spenat och parmesan ost. Malin hade gjort ett fantastiskt jobb i koket innan vi kom! Nar lunchen var avklarad sa var det dags for paskpyssel.. alla 9 barn fick fingerfarg och klister fjadrar etc. och faktiskt gick det valdigt stadat till och resultaten blev super!

image253
Mias kyckling

image254
Tovas kyckling

Barnen lekte snallt och vi mammor fick fika i lugn och ro.. jag hade sagt till Mia & Tova i bilen att de maste vara snalla och de sa "Yes Mummy" a det verkar som det funkade.. tank om det alltid kunde vara sa latt! Sen var det dags for egghunt i tradgarden.. Mia hittade typ sitt OCH Tovas agg pa 1 sek. Alldeles for latt for henne men det var val bra for det regnade. Sa fick vi mammor fika, mera kaffe.. jag tror jag drack ca 6 koppar under dagen.. verkar inte vara nat problem med for mycket kaffein- hjalper snarare nar man ar smabarnsforalder!

Vid 3 tiden korde vi hem Mia och Tova dackade direkt sa jag korde hem med radion som sallskap..

Det var verkligen en toppendag och en bra start pa paskhelgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback