Helg med the Ahlins



Sa har sota var vara barn i helgen nar Malin & Co tittade in pa myshelg.. det blir sa varannan helg da far Mia & Tova traffa sina sota kompisar for da ar de hos sin mamma. Tova och Rakel ar verkligen sa sota tillsammans och nu kan man se hur de leker tillsammans och hittar pa en massa roliga saker. Mia kande sig lite utanfor men det ar ju egentligen bara bra for da forstar hon ju hur det kanns for Tova nar hon och Ava leker alltid och Tova inte far vara med.

Ja Fam Ahlin anlande vid 12 tiden och eftersom bade jag och Malin behovde handla kylskapet stod tomt sa bestamdes det att vi skulle aka till ASDA och tomma planbockerna. Forst lamnade vi av Mia hos hennes kompis och sen resten in i gamla Volvon. Jag alskar Malins bil den ar liksom sa harlig och nar vi drar igang radion pa hogsta volym och barnen skralar till Womanizer i baksatet sa kanns livet bara sa underbart! Tova kan for ovrigt alla latar pa radion maste vara sen Sofia var hos oss och de spelade Virgin Radio (som har bytt namn till Absolute Radio och det gillas inte!) hela dagarna..

Som Malin sa att nar vi ar ute pa vara aventyr sa hander det alltid nagot galet kul.. val inne pa ASDA sa roddade vi runt med vara kundvagnaroch brakiga barn, och blev tillsagda att de absolut inte fick sitta i kundvagnen for det ar ju faktiskt farligt.. eeehh vada farligt sen nar tog ASDA personal over ansvaret pa vara barn?? och Tova lyckades slanga ut sin fina svenska mossa som det stod "lillasyster" pa sa nu far hon ga runt med "storasyster" istallet. Nar far barn egentligen nys om det har med att saker och ting har ett visst varde och att det faktiskt kostar pengar att kopa nytt???
Val framme vid kassan sa hade jag och Malin lyckats slanga ner typ samma varor till och med samma varumarke. In med all mat tackoch lov for Volvon! och alla barn och hem. Sen spenderade vi eftermiddagen med 5! barn, vi fick ett med oss pa kopet men som jag brukar saga ett mer eller mindre spelar ju inte sa stor roll.
Pa vagen hem fran ASDA sa borjade Volvon krangla och vi fick typ motorstopp 18 ganger sa jag satt jamte Malin och skrek Gasa Gasa ge den mera gas hahaha det var en syn for ogat. Ni skulle sett! Men vi kom hem helskinnade. Nu ska Volvon till bilverkstaden!

Lordag kvall var det hemmakvall, alla barn stupade isang vid 7pm sa jag och Malin kunde lugnt titta pa XFactor och kaka glass och dricka Chai te.

Sondag sondag trakiga sondag.. vaknade av osregn och blast och svinkallt inne i lagenheten sa jag och barnen tog det lugnt, myste, at frukost tillsammans och sen lekte barnen i flera timmar tillsammans utan ett brak sa det var ratt soft faktiskt.

Vad mer har hant... jo varsta grejen hande haromdagen.. jag var ute pa lunchen och kopte lite mat och sprang pa en kille som jag datade lite lost for en sadar 8 ar sedan! Jag menar hur stor ar chansen for att en san sak ska handa?? Det blir mer uppdatering om det vid ett senare tillfalle. ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hihi galen shoppingtur och vad fasen har virgin radio bytt namn?! Sådär kan man ju inte göra, men finns programmet Twix and tea - happy together kvar?? Det lyssnade vi alltid på när jag lagade mat. Tova hjälpte alltid till. Eller hon dansade och sjöng mest egentligen. Så himla mysigt! Som jag sa innan till dig, OJ VAD JAG SAKNAR ER!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback