Det blir aldrig riktigt som man tankt

Jaha helgens planer ar andrade, omgjorda och bortglomda.. sa nu har vi gjort nytt schema och nya planer.

Jobb idag, sen hade jag och tjejerna mys, mys, fredagsmys, med chips och coca cola.

Nu sover de sa sott i sina sangar och jag sitter och lyssnar pa bra musik i min ensamhet. Man far val forsoka att lara sig att njuta av denna ensamhet kanske.. Bra saker med att vara ensam ar ju att man kan fisa ifred och peta i nasan.. och gapskratta at sina egna skamt.. sen kan man falla nagra tarar utan att nan ser. Man kan strunta i disken for det ar ju anda ingen som irriterar sig over den och tvatthogen kan vaxa.. Man behover inte raka benen a inte ens duscha. A all mat i kylskapet far man ha sjalv ingen som gar och snor allt gott man kopt.. man kan sitta framfor datorn hur lange man vill a titta pa den dar superkassa sapan pa TV.

Fast sen kan man ju vanda pa allt det dar oxa... a tanka tvartom att det ar skont nar man har nagon dar som bryr sig om allt det dar och som man far en kram av nar man ar lessen a som finns dar och irriterar ens vardag ibland.. Allt ar ju klart beroende pa vad man vill ha i livet antar jag.

Imorgon ska Mia och Tova vara med pappa jag ska aka till Brentan och kolla lite sen blir det picnic med Tovas skola.




Mia gillar att ta kort och Tova hon ar en linslus!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej hej!



Vad rolig du är, fick mej ett gott skratt nu ikväll när jag läste födelarna med att vara ensammen..Du är go du, sara!



Ha en trevlig helg!



Kram Jennie

2008-09-26 @ 22:36:07
Postat av: Sofia

Tänker på er

Postat av: Lars

Härligt med bilderna på barnen.

Kram på er.

2008-09-30 @ 23:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback