Tovas forsta dag i forskolan

Idag var det antligen Tovas tur att borja forskolan eller lekis som man val asger i Sverige.. Nar dorren oppnades gick hon direkt in, hangde av sig sin jacka, hamtade sitt namn och satte upp pa namntavlan och sen stack hon och lekte.. hon hann inte ens med att saga hej da till mamma sa jag sa Bye then Tova och da vande hon sig bara om och sa ok bye mummy med stort leende pa lapparna. Ingen inskolning behovdes dar inte!

Nar jag hamtade upp henne hos dagmamman senare fragade jag om hon hade varit duktig da sa hon japp och hon hade haft en bra dag men sen sa hon: "The teachers told me off.. " Det var ju inte helt ovantat. Senare fick jag veta att hon hade slatt till en stackars pojke i ryggen. Det ska bli intressant att se vad som hander i fortsattningen.... :)


Relax i soffan innan skolan

I helgen har vi fullt upp 2 barnkalas och Svenska Mammor traff sa det blir roligt att ha nat att gora.

Kommentarer
Postat av: jenny

haha underbart! killar är ändå inget att ha=)

2008-09-12 @ 21:46:50
Postat av: Sofia

Hon är en dam med klös! =P

Tänk vad hon har längtat till förskolan. Varje gång man hämtade och lämnade Mia ville hon ju vara kvar. Stor tjej hon också!

MASSA KRAMAR FRÅN MIG!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback