Svenska Ambassaden

Idag akte jag och Tova in till Svenska Ambassaden.

Jag skulle fixa mitt korkort som gick ut i april forra aret!
Men nej da inte behovde jag aka in till Ambassaden inte. Det ska bara skickas in. Synd da att Ambassadens telefonist tyckte att man maste fixa det pa Ambasaden.

Sa jag fonyade mitt pass istallet. £40 fattigare och ett nedrans fult kort som tanten vagrade ta om! Satans!

Sen gick jag och Ingrid, Tova och Otto till Svenska Kyrkan och drack gott kaffe och kaka smaskig kanelbulle som Tova kallar "macka"

Nar vi satt inne pa kyrkan och fikade sa ringde mobilen.. jag sokte lite jobb igar och rekryteringstjejen tyckte att jag skulle komma pa intervju..
Nja alltsa jag har min dotter med mig sa det gar ju icke.
Joda jag ALSKAR barn det gor inget.
Sa jag och Tova akte pa intervju. Lillan fick papper och penna och satt och snacka for sig sjalv och harmade mig lite. Rekryteringstjejen och jag satt dar och smaskrattade lite at henne.

Eftersom Tova var en san snall liten flicka blev det beloning pa Hamleys - himmelriket for alla barn och ja mardrom for oss vuxna och vara planbocker! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback