Drama - en del av mitt liv?

Nu har jag och barnen varit pa en blixtvisit i Sverige.. det vara bade ledsamt och roligt pa samma gang. Anledningen till resan var att en slakting gatt bort sa det blev begravning sa det var ju jobbigt. Men som sagt det var harligt att komma hem till mamma och pappa och barnen alskade som vanligt att vara i Sverige. Tova har redan fragat 100 ganger om vi ska aka till Sverige imorgon.. :)

Joda det ar val bara att vanja sig vid att det alltid ska vara lite drama i mitt liv.. varfor ska saker och ting ga som pa rals? Da blir val livet for trakigt? Efter en ratt trevlig flygtur (traffade en gammal kompis) och vi landade en 30 minuter tidigt.. tog bussen ut till bilen packa in barnen sen startar inte bilen! Jag trodde jag skulle borja lipa alltsa! Sa det var bara att ringa till AA och saga att man satt fast pa en airport parkering med tva trotta barn i morkret i minusgrader. Snalla snalla skicka hit nan snabbt! OCH det fanns en Gud pa 5 minuter var AA-killen dar och slangde fram sina kablar och borja trixa. Sen sager han att nja detta ser ju inte sa bra ut.. men du kanske kommer hem eller sa kanske bilen stannar mitt pa motorvagen.. och du far absolut inte fa motorstopp for da ar det kort! Jaha det var ju uppmuntrande att hora sa hela vagen hem tankte jag att detta kommer val bli forsta gangen i mitt liv som jag far motorstopp.. men det fanns fortfarande en Gud och jag kom hela vagen hem! Phew!

Skont att vara hemma igen.. som Mia sa nar vi satt i bilen Mummy Home Sweet Home med ett leende pa lapparna.. vi sov skont hela natten och vaknade utvilade. Idag fick vi besok av Cecilia, Emil och Felix (som kryper sa gulligt!) och sen tittade Cat och Ava in en stund och Mia hangde med Ava hem sa jag och Tova fick lite egen tid och gick pa cafe tillsammans och dar stotte vi faktiskt pa Annika sa det blev lite snack om ditten och datten. Det ar det som jag alskar med Mill Hill att aven om det ar en del av stora London sa har vi lite bykansla har och man kan faktiskt stota pa folk man kanner. Tank att nu ar vi hela 8 svenska mammor bara i Mill Hill och det ar tack vare allt hart jobb jag gor som promotar nordvastra London till ALLA jag kanner!

Ny vecka med nya draman det ar val lika bra att forbereda sig for det varsta eller!? ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åååh det var så kul att träffa dig och tjejerna! Dom var sååå snälla hela dagen. Hoppas du hade en trevlig kväll och att vi ses snart igen! Puss och Kram



PS. Älskade också boken om någon när jag var liten och Tova gick rakt fram till den när hon skulle välja present. Tyckte det var lite kul. Ds.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback