Helg igen...

...och ny vecka igen. Fattar inte hur snabbt helgerna gar egentligen.

Sandra fick ledigt hela helgen tyckte det kunde va skont for henne och jag hade ju inget riktigt planerat anda sa varfor ska hon jobba da? Jag har aldrig forstat mig pa sana mammor som har nannys hela dagarna nar dem anda bara sitter hemma? Vada for? Vill dem inte vara med sina barn? Alltsa nagra timmar kanske eller nagra kvallar visst alla behover en paus ibland fran livliga barn och fa vara for sig sjalva men nan matta far det val anda vara?? Nar jag var aupair for 10 ar sedan sa fick jag ledigt varje torsdag for da var min aupair mamma hemma och hon ville vara med sina barn. Schysst tycker jag.. Det kanske ar for att man ar uppvuxen i Sverige som man tycker sa?

Idag var det dags for badhuset igen med Annika och Cecilia (tyvarr var jag lite trott trott helt och hallet mitt eget fel Cat satt barnvakt at mig och jag var sa olydig inte hemma forrans vid 2 busunge pa gamla dar!) men barnen hade som vanligt roligt och sen blev det ju Donken efter. Eftermiddagen spenderades hemma, slappa, laga mat, fika lite, leka med Cat & Ava, lasa, kolla pa Alvin & the Chipmunks.

I fredags kvall fick jag besok av Cat och hennes kompis. Riktigt trevligt med ovantat besok sadar...

Jag var helt barnledig hela lordagen. Mia och Tova akte med pappa och syrran till Outlet och shoppade. Da passa jag pa att lyxa till det med frissan efter goda kanelbullar hemma hos Annika som hade mammatraff. Tyck att jag ar trakig men jag gar pa mamma traffar aven utan mina barn.. fast varfor inte? Jag gillar ju "mammorna" for det ar ju mina kompisar och jag vill umgas med dem aven nar jag inte har mina barn. Tack Cecilia som fixar var grupp for nu ar vi nara kompisar och inte bara ett gang mammor som fikar och det ar sa mysigt!

Nu ar det inte lange snart kommer var kara Jenny och halsar pa oss.. ah vad jag langtar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback